|
|
Librărie on-line |
comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală |
|
|
|
|
|
Isus din filme La Crăciun și la Paște televiziunile transmit filme despre Isus Cristos. Dintre transpunerile cinematografice se desprind de departe cele ale lui Pasolini, Zeffirelli și Gibson ca fiind cele mai apreciate. Și pe bună dreptate, căci răspund unor imagini predefinite și se află într-un raport de mare stil cu istoria artei europene. Pasolini propune o lectură cât mai fidelă a textului evanghelic, evidențiind cuvântul (spusele) lui Isus printr-o intonație în tempouri lente, solide, realiste..., iar chipul lui Isus este pe linia picturilor lui Giotto, El Greco și a tradiției hieratice bizantine. Zeffirelli pune în evidență frumusețea devenită clasică a chipului lui Isus, așa cum s-a impus datorită pictorilor în imaginarul comun prin secolele al XVIII-lea și al XIX-lea: o reprezentare aproape angelică (păr blond, barbă lejeră, ochi albaștri), ireală, dar plină de simbolism și credință; pune accent pe tonalitatea teatrală și gesturile ce punctează la impresia artistică. Gibson, limitându-se la patimă (pătimire), trimite mai curând la viziunile Ecaterinei Emerich și la figura lui Isus de pe giulgiul din Torino, ca și la acel Ecce Homo atribuit lui Caravaggio, prezentând un Mântuitor strivit care imploră și înduioșează. Cei trei au în comun ceva: puterea de a evoca ceea ce a avut de spus înaintea lor arta reprezentativă. De aceea nu te mai saturi revizionând propunerile lor cinematografice.
Pr. Cristian Chinez
|
|
|
|
Caută pe site |
|
|
Biblia on-line |
|
|
Centrul Misionar Diecezan |
|
|
Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta" |
|
|
|
|
|