Iubire întru speranță
Într-o scriere a sa, Jürgen Moltmann pledează pentru ancorarea speranței în transcendent, dar nu ca o promisiune zadarnică în "dincolo", ci ca "fundament al unei speranțe împotriva oricărei speranțe". Iar aceasta implică "acceptarea vieții din această lume, dar fără a o considera nici paradis al autorealizării, nici infern al autoalienării"; acceptarea ei "ca istorie și câmp de bătălie dintre orgoliul prometeic și nihilist și iubirea umilă și creatoare"; acceptarea "situației prezente în ciuda inacceptabilității sale". Și, numaidecât, vine vorba de da-ul iubirii, cel care lasă în spate atât da-ul absolut al entuziasmului gol, cât și contrariul acestuia: nu-ul absolut al marii negări.
De obicei, tinerii sunt cei considerați ca fiind plini de entuziasm, dar nu întotdeauna având conținut, iar negarea (negativismul) este mereu la modă, uneori împinsă până la negarea vieții (cu multele ei forme). Cu siguranță că numai da-ul iubirii poate fi motorul care lasă totul în spate și tinde spre creativitate. Însă nu orice fel de iubire. Singură iubirea creștină, cu relaționarea sa permanentă la Dumnezeu și la aproapele și cu doza sa de umilință, poate fi considerată a fi în stare de așa ceva. Tocmai de aceea nici persoanele cu viață consacrată nu se pot realiza printr-o simplă fugă de lume, cât mai ales prin practicarea iubirii. O iubire plină de speranță.
Pr. Cristian Chinez