Lumina Creștinului
  Introducere
  Ultimul număr
  Arhiva 2023
  Arhiva 2022
  Arhiva 2021
  Arhiva 2020
  Arhiva 2019
  Arhiva 2018
  Arhiva 2017
  Arhiva 2016
  Arhiva 2015
  Toți anii
  Căutare
Librărie on-line


comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală
Viețile sfinților


adevăratele modele de viață se găsesc aici


 LUMINA CREȘTINULUI 
- Pentru tineri -

INTC 2012

Înscriere

Întâlnirea Națională a Tineretului Catolic va avea loc la Iași în perioada 25-29 iulie. Vârsta participanților: 14-35 de ani.

Înscrierea participanților se face prin oficiile diecezane / eparhiale pentru pastorația tineretului. Tinerii din Dieceza de Iași se pot înscrie prin propriile parohii. Din fiecare parohie a diecezei pot participa trei tineri.

Participanții trebuie să aducă cu ei: documentul de identitate; acordul părinților (pentru minori); sac de dormit și izopren; aviz epidemiologic.

Data limită pentru înscrieri este: 22 iunie.

Taxa de participare: 40 lei pentru un participant.

Duminică, 29 iulie, pot participa la program toți tinerii din Dieceza de Iași.

Voluntari

Întâlnirea Națională a Tineretului Catolic 2012 va oferi posibilitate de a colabora, ca voluntari, pentru buna desfășurare a evenimentului. De fapt, această întâlnire nu ar fi posibilă fără aportul voluntarilor motivați, responsabili și pregătiți.

Cine este un voluntar?

Un voluntar este un tânăr sau o tânără cu vârsta între 18 și 35 de ani, care are dorința de a contribui la buna desfășurare a INTC 2012. Se pot înscrie și tineri între 16 și 18 ani, dar aceștia vor fi selectați doar în mod excepțional, dacă se va dovedi că au experiență de implicare în evenimente majore. Cea mai mare parte a voluntarilor vor fi din Dieceza de Iași. Tinerii din alte dieceze și eparhii se pot înscrie ca voluntari prin oficiile diecezane și eparhiale care vor selecta trei tineri la nivel de dieceză / eparhie.

Toți voluntarii vor fi selecționați de către organizatori și vor primi înștiințarea selectării lor. De aceea, înscrierea ca voluntar nu înseamnă automat și acceptarea cererii.

Care sunt serviciile cerute voluntarilor?

- Asistența participanților

Responsabilități: primire, îndrumare, informare, asistență la cazări, asistență la punctele de informații, asistență la diferite activități etc.

Calități cerute: răbdare, capacități relaționale, cunoașterea informațiilor generale despre eveniment etc.

- Logistică

Responsabilități: transport persoane, transport materiale, distribuire materiale, distribuire mic dejun, prânz și cină, aranjarea diferitelor structuri lejere, supraveghere și pază, curățenie și ordine etc.

Calități cerute: spirit de organizare, disponibilitatea de a depune efort fizic, deținerea de permis de conducere categoria B, punerea la dispoziție a unui mijloc de transport etc.

- Comunicare

Responsabilități: ajutor în diferite domenii de comunicare: fotografie, filmat, grafică, scriere articole, gestiune pagini web, gestiune rețele sociale, promovarea evenimentului, asistență acordată jurnaliștilor etc.

Calități cerute: competențe referitoare la diferite arii de comunicare specificate mai sus, studii de specialitate (jurnalism, litere, informatică etc.), imaginație bogată, spirit de inițiativă etc.

Care este perioada de voluntariat?

Colaborarea care se cere voluntarilor este pe două perioade:

1. Voluntari pentru "perioada lungă"

Începutul voluntariatului este imediat după înscriere, iar încheierea voluntariatului este la 31 iulie.

Pentru voluntarii înscriși la această categorie implicarea pentru perioada premergătoare evenimentului va fi făcută de acord cu organizatorii în funcție de exigențele voluntarilor (unele zile pe săptămână, unele ore dimineața, unele ore seara, lucru de acasă etc.). Acestor voluntari li se cere să fie disponibili și pentru toată perioada 22-31 iulie. În această categorie prioritate vor avea tinerii cu domiciliul în Iași.

2. Voluntari pentru "perioada evenimentului"

Începutul voluntariatului este la 22 iulie, iar încheierea voluntariatului este la 31 iulie.

Pentru voluntarii înscriși la această categorie implicarea pe perioada evenimentului va fi făcută de acord cu organizatorii. Acestor voluntari li se cere să fie disponibili pe toată perioada 22-31 iulie. La această categorie vor fi incluși voluntarii din diecezele/eparhiile catolice din țară.

Cum se înscriu voluntarii?

Înscrierea voluntarilor din Dieceza de Iași se face pe pagina destinată voluntarilor pe situl oficial www.intc2012.ro, completând toate datele cerute.

Tinerii din alte dieceze/ eparhii decât cea de Iași, care doresc să fie voluntari, trebuie să se adreseze responsabilului cu pastorația tineretului din propria dieceză/eparhie.

Termenul limită de înscriere pentru voluntari este 1 iulie.

Fiecare voluntar din Dieceza de Iași va trebui să prezinte o recomandare din partea parohului. Voluntarii din celelalte dieceze/eparhii vor fi recomandați de responsabilul cu pastorația tineretului din propria dieceză/eparhie.

Alte informații

Voluntarii oferă disponibilitatea lor în mod gratuit. Cheltuielile de deplasare la Iași și de întoarcere sunt suportate de fiecare voluntar în parte. Organizatorii vor oferi fiecărui voluntar:

- înscrierea gratuită pentru INTC 2012;

- cazarea și masa pentru perioada 22-31 iulie;

- însemnele pentru voluntari;

- rucsacul pelerinului.

Mai multe detalii se pot obține de la pr. Vasile Petrișor, tel. 0766/636041; e-mail: voluntari@intc2012.ro

Logo-ul

Logo-ul INTC 2012 este compus din elemente care fac referință la natura evenimentului pe care îl reprezintă și ține cont că acest eveniment este destinat tinerilor. Elementele sunt dinamice pentru a sugera tema întâlnirii: "Bucurați-vă mereu în Domnul" (Fil 4,4).

Elementul din centru reprezintă toate valorile comune care îi unesc pe tinerii participanți la INTC 2012: aceeași credință, aceeași Biserică, apartenența la o comunitate, mărturisirea credinței cu propria viață etc. Aceste valori ar trebui să strălucească în viața tinerilor.

Crucea, care se înalță spre cer, este semnul lui Cristos, răstignit și Înviat, care ne oferă mântuirea și ne pregătește pentru viața veșnică. Crucea prezentă în logo este imaginea crucii care încoronează cupola catedralei "Sfânta Fecioară Maria, Regină" din Iași.

La baza crucii, ca într-o floare, sunt prezente elementele care fac referință la natura națională a evenimentului și de aceea sunt reprezentate culorile naționale ale României. Inima, care compune și conturul unei persoane, este semnul tuturor participanților care se îndreaptă spre Cristos.

Elementele laterale din partea superioară simbolizează două brațe care sunt întinse spre cruce și, în același timp, pot fi imaginea cerului spre care ne îndreaptă crucea, ca semn al vieții veșnice.

Pr. Felix Roca



Urmărește ercis.ro on Twitter
Caută pe site

Biblia on-line

Breviarul on-line


Liturgia Orelor
Magisteriu.ro


Documentele Bisericii
ITRC "Sf. Iosif"


Institutul Teologic Iași
Vaticannews.va


Știri din viața Bisericii
Catholica.ro


știri interne și externe
Pastoratie.ro


resurse pentru pastorație
Profamilia.ro


pastorația familiilor
SanctuarCacica.ro


Basilica Minor Cacica
Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta"

Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS)
tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro
design și conținut copyright 2001-2024 *  * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat