Vă răspundem...
* Rosina Mihăilă (Galați). "Cu tine,... drag mie cititor, vreau să împart așteptarea minunatului dar pe care Dumnezeu ni-l pregătește, nu pentru că merităm, dar cu iubire. Sunt multe locuri în care lucrurile nu stau cum trebuie. Nici în familia mea nu este totul perfect. Fiind în Postul Mare, iar eu în sacramentul Căsătoriei de aproape 15 ani, vreau să-ți împărtășesc din experiența mea. (...) Rugăciunile făcute... mi-au deschis larg ochii și inima. Regret timpul pierdut în încercarea de a rezolva problemele uitând să iubesc și încerc să recuperez. (...) Viața este bucurie chiar și atunci când ți se pare că nu mai ai nici un rost.... Orice problemă te-ar prăbuși, ai încredere în rugăciune".
Ne-a emoționat profund textul scrisorii dv. adresat cititorului și fiecăruia dintre noi, în care vă dezvăluiți trăirile dv., împărtășindu-ne câte ceva din experiența dv. de viață. De asemenea, ne bucurăm că în ciuda vicisitudinilor cu care viața v-a încercat, știți să prețuiți iubirea și mai ales credeți în puterea rugăciunii care "v-a deschis larg ochii și inima". Viața, care ne-a fost dăruită de Creator, trebuie trăită cu iubire și în iubire, asumându-ne deopotrivă bucuria și lacrima, așa cum însăși Fecioara Maria a făcut-o. Referitor la iubire, vă recomandăm să citiți prima enciclică a papei Benedict al XVI-lea, "Dumnezeu este iubire" apărută recent la Editura "Presa Bună", în care, acest sentiment atât de înălțător este analizat cu multă profunzime de papa.
* Il. Totoiescu (Siret) "Parcă nu pot să mă abțin să tac când Dumnezeul meu este terfelit în mult discutata piesă "Evangheliștii". (...) Doamna Alina Mungiu oferă creștinilor un "act de cultură", care ne arată că suntem victimele unor minciuni despre Dumnezeu și Maica sa, amorali, lași, și ale apostolului Paul, un multiplu ucigaș. Nu mai insist asupra adevărului istoric al credinței noastre, dar cunoaștem noțiunea de "act de cultură" care a însemnat întotdeauna și va însemna înălțarea, curățenia stării sufletești a omului, nu ilaritate și dezorientare mai ales pentru cei mai puțin instruiți în ale credinței. Este o piatră de încercare, dar vorba din Faust: "Mefisto este o parte din acea forță care vrea răul, dar creează binele".
Revolta dv., îndreptățită de altfel, este revolta fiecărui creștin care încearcă să-și trăiască în mod plenar credința, într-o lume bântuită de tot felul de fantezii bolnave ale unora care se numesc scriitori. Nu ne rămâne decât să ne rugăm pentru ca această oaie rătăcită să-l cunoască pe Dumnezeu și să-l preamărească, așa cum s-a mai întâmplat în istoria omenirii.
* Elena Percă (Traian, NT). "Comunitatea locală catolică din localitatea Traian a trăit în luna decembrie 2005, o mare bucurie. Corul Institutului Teologic Romano-Catolic Franciscan din Roman, sub îndrumarea prof. Ovidiu Trifan, a prezentat un frumos program de cântece și colinde de sfântul Crăciun. Atmosfera a fost deosebită, iar mulțumirea și recunoștința din partea celor prezenți a fost prin ropote de aplauze și laude aduse lui Dumnezeu. Prin aceste rânduri dorim, noi cei din comunitatea Traian, să aducem mulțumiri părintelui paroh, pentru grija și atenția ce o acordă, pentru ca noi să fim mai buni, mai sociali, mai aproape de bunul Dumnezeu".
Deși scrisoarea dv. a ajuns cu întârziere, am redat-o, fiind și noi mulțumiți că acest eveniment important a fost primit cu atât de mult entuziasm și l-ați transformat într-o adevărată sărbătoare a sufletului. Felicitări!
* Ioan Cojan (Traian, NT). "Cu un anumit timp în urmă într-o conversație cu un bun prieten și totodată bun creștin mi-a spus că a citit într-o carte niște evenimente foarte interesante care s-au petrecut în timpul pătimirii lui Isus. Este vorba de două personaje de marcă cu roluri diferite cu privire la moartea pe cruce a lui Isus și la înmormântarea lui. În primul caz este vorba de acel soldat tiran care i-a străpuns coasta lui Isus cu sulița și care din fericire s-a căit de păcatul său și s-a convertit la creștinism. În al doilea caz este vorba de Iosif din Arimateea care s-a îngrijit de coborârea lui Isus de pe cruce și s-a ocupat de înmormântarea lui Isus. Acesta din urma din nefericire a căzut într-o erezie devenind un eretic înrăit. Cum ambele cazuri reprezintă o mare curiozitate și un interes deosebit despre care până acum eu nu am auzit nimic, aș vrea să întreb dacă într-adevăr așa s-au petrecut aceste lucruri și dacă sunt demne de crezare, pe care eu le consider destul de interesante".
Sfânta Scriptură nu ne spune nimic despre viața celor doi amintiți de dv. Ea ne spune doar atât despre unul dintre ei: "Când s-a lăsat seara, fiindcă era ziua de pregătire pentru sărbătoare, adică ajunul sâmbetei, a venit Iosif din Arimateea, un om de seamă, membru al Sinedriului, care aștepta și el împărăția lui Dumnezeu. El s-a încumetat să intre la Pilat ca să ceară trupul lui Isus. Pilat s-a mirat că a murit atât de repede și, chemându-l pe sutaș, l-a întrebat dacă a murit de mult. Primind confirmarea din partea sutașului, i-a dăruit lui Iosif trupul mort. Iosif, cumpărând un giulgiu și coborându-l pe Isus de pe cruce, l-a înfășurat în giulgiu și l-a pus într-un mormânt care era săpat în stâncă. Apoi a prăvălit o lespede la intrarea mormântului"