Educația sexuală în școli și paradoxul educativ
Zilele acestea, pe masa Comisiei pentru Muncă, Familie și Protecție socială, din Senatul României, se află proiectul de lege, considerat deja neconstituțional de către Curtea Constituțională a României și trimis spre reevaluare de către președintele României, privitor la acordul părinților ca elevii minori să fie obligați să participe la orele de cultură și educație sexuală și ideologică de gen.
În legea trimisă spre reevaluare, se stipulează că elevii pot participa la acest tip de cursuri doar cu acordul părinților. Ceea ce se intenționează este ca acordul părinților să fie scos și în consecință elevii să fie obligați prin lege să participe la astfel de lecții. Doar că o astfel de obligație contravine însăși ideii de educație și ca atare pune în umbră rolul și importanța părinților în ceea ce îi privește pe copii.
Unde este, de fapt, problema?
Atât timp cât un copil este minor, prin lege primii responsabili sunt părinții sau tutorele legal. Dacă un copil comite o infracțiune, primii trași la răspundere sunt părinții. Aceștia plătesc pentru daunele aduse de către copiii lor, indiferent dacă acestea sunt fizice sau morale. Tradițional vorbind, părinții se ocupă de educația umană a copiilor, alături de părinți, Biserica se ocupă de formarea spirituală și morală, iar școala se ocupă de formarea intelectuală.
În momentul în care forul legislativ minimizează sau reduce total acordul părinților în ceea ce-i privește pe minori, cu privire la actul educativ, indiferent de tip, aceasta constituie o ingerință gravă și impardonabilă din partea statului într-un sector în care nu are jurisdicție. În caz contrat, dacă s-ar accepta scoaterea acordului părinților în ceea ce privește educația copiilor minori, ar trebui ca statul să-și asume și responsabilitatea întregului comportament al copiilor care ar decurge dintr-o astfel de decizie, ceea ce nu se întâmplă și este puțin probabil să se întâmple în viitor.
Ce vrea, de fapt, Comisia pentru Muncă, Familie și Protecție socială în momentul în care dorește să propună acest proiect de lege cu mențiunea că nu mai este nevoie de acordul părinților pentru ca elevii minori, copiii lor, să poată participa la orele de cultură și educație sexuală și ideologică de gen? Simplu de tot, să excludă responsabilitatea părinților! Doar că aici este o capcană!
Cele mai mari dezordini în educație, trebuie să o spunem și trebuie să avem maturitatea de a o recunoaște, provin din câmpul sexual. Un copil crescut de mic în mod haotic din acest punct de vedere nu va rezolva sub nicio formă dorința legislativului făcută cunoscută prin acest proiect de lege, și anume, să reducă numărul minorelor însărcinate și a bolilor cu transmitere sexuală. Din contra, excluzându-se rolul părinților, copilul are calea deschisă spre libertinaj, care înseamnă, de fapt, nonsens în educație. Nu libertinajul îl ajută pe copil, ci informațiile transmise cu prudență, cu respect și maturitate. Nu să facă ce vrea este idealul educației, ci ceea ce trebuie! Iar părinții, din acest punct de vedere, sunt cei mai abilitați să știe ce nevoi are copilul.
În consecință, respingem ideea de a-i exclude pe părinți din responsabilitatea actului educațional al copiilor lor și cerem forului legislativ maturitate umană și de ce nu, etică și spirituală, pentru a păstra în copiii de astăzi ideea de respect și prețuire față de sexualitate, care, în realitate, așa cum ne învață Sfântul Ioan Paul al II-lea în catehezele sale de miercurea, "Iubirea umană în planul lui Dumnezeu", este unul dintre cele mai mari daruri pe care Dumnezeu l-a făcut omului.
Pr. Felician Tiba
director al Oficiului pentru Pastorația Familiei
* * *
Biserica Catolică din România susține necesitatea acordului părinților pentru orele de educație sexuală
lecturi: 958.