Familia, apărată cu orice preț
Nu există nicio îndoială că Biserica este condusă de către Duhul Sfânt. Și pentru că este construită pe stâncă, nu se va dărâma, indiferent cât de atacată va fi.
În acest sens, conciliile, sinoadele, enciclicele, în general magisteriul Bisericii, mulți sfinți reformatori ai Bisericii: un sfânt Francisc de Assisi, un Ignațiu de Loyola, Parohul de Ars, în zilele noastre, un Ioan al XXIII-lea, un Paul al VI-lea, un Ioan Paul al II-lea, un Benedict al XVI-lea și evident Francisc, cu toții au dus și duc mai departe, cu mult curaj și responsabilitate, misiunea pe care tocmai Duhul Sfânt le-a încredințat-o.
Probabil că, așa cum în timpul sfântului Francisc s-a propus virtutea sărăciei ca și cale de sfințenie; în timpul lui Ignațiu de Loyola, exercițiile spirituale și interiorizarea credinței; la Conciliul Tridentin, seminariile ca loc de pregătire pentru viitorii preoți, nu e o întâmplare că, astăzi, un Ioan Paul al II-lea vorbește atât de insistent despre om, despre familie și despre viață; o Maica Tereza de Calcuta adună "viața" de la containere și o îmbrățișează; o Chiara Lubic motivează viața și familia prin Cuvântul vieții, un Kiko Arguello propune trăirea profundă a botezului prin familie în Biserică, iar la nivel local, episcopii declară în cascadă Anul vieții, Anul familiei, subliniind astfel și valoarea căsătoriei. Un semn al timpului sau doar o întâmplare?
În paralel, în sec. al XVIII-lea, apare Mișcarea feministă care revendică egalitatea în drepturi dintre femeie și bărbat. De aici nu a fost decât puțin până la a se cere libertatea deplină asupra propriului trup, dezvoltându-se astfel o serie de alte revendicări precum: dreptul la avort, la libera conviețuire, la folosirea tehnicilor de laborator în ceea ce privește viața, la folosirea anticoncepționalelor și chiar și posibilitatea femeilor de a accede la hirotonirea sacerdotală.
În zilele noastre, teoria gender, prin care se învață că, bărbat și femeie nu se naște, ci se devine printr-o alegere liberă, teorie provenită din Statele Unite și din nordul Europei, răspândită și cu ajutorul Parlamentului European, teorie care elimină până și fundamentala instituție a tatălui și a mamei, înlocuind-o cu cea de părinte 1 și părinte 2, teorie prin care în anumite state, s-a ajuns și la recunoașterea căsătoriilor între persoane de același sex, această teorie începe să fie impusă prin lege, să fie studiată în școală și chiar să se intre în închisoare, dacă nu este acceptată.
În țara noastră, o primă încercare de introducere a acestei teorii în școală s-a verificat prin schimbarea modului de înscriere la ora de Religie. După ce părinții s-au mobilizat și au rezolvat această problemă, s-a încercat insinuarea că nu de religie este nevoie, ci de sănătate, așa încât în locul orei de Religie să se introducă ora de Educație sanitară, în care în mod evident este inclusă și educația sexuală.
În paralel, Remus Cernea, deputat de Constanța, în ziua de 21 aprilie 2015, a propus în Camera Deputaților legea privind parteneriatul civil, lege care deschide cumva legalizarea căsătoriilor între persoane de același sex. Și tot în paralel, anumite ziare din țară, publică articole și fotografii care sprijină teoria gender și mai ales homosexualitatea, cu toate consecințele ei nefaste asupra familiei.
În fața acestui tablou, foarte puțin zugrăvit, față de realitatea concretă, mă întreb și întreb: Nu cumva inițiativele Conciliului al II-lea din Vatican și a ultimilor papi, cu privire la om, căsătorie și familie, au tocmai rolul de a contracara acest "taifun" care tinde să se abată peste omenire, pentru ca, în mod treptat să o distrugă? E adevărat că sexualitatea, care în ultimă instanță duce și la formarea unei familii, natural vorbind este un instinct, dar nu trebuie să uităm că este in instinct pus sub respectul minții, al voinței și al credinței.
Probabil că nu e întâmplător că și în Dieceza noastră, Sinodul Diecezan, care s-a făcut vocea tuturor credincioșilor diecezei în jurul episcopului diecezan, a dus la constituirea Oficiului pentru Pastorația Familiei și a Laicilor, a declarării anilor 2010-2013 ca ani ai familiei și la toate inițiativele care au avut loc pe parcursul acestui timp.
Cred că în fața tuturor celor care încearcă să dărâme omul și familia, trebuie să facem scut comun și să susținem prima instituție pe care a voit-o Dumnezeu încă de la începutul creației.
Anul trecut, în perioada 5-19 octombrie, a avut loc la Roma, Sinodul extraordinar dedicat familiei, cu tema: Provocările pastorale cu privire la familie în contextul evanghelizării. Anul acesta, în perioada 4-25 octombrie, tot la Roma, va avea loc Sinodul ordinar, cu tema: "Vocația și misiunea familiei în Biserică și în lumea contemporană, la care avem onoarea să fim reprezentați de PS Petru Gherghel.
Între timp fiecare trebuie să facă partea lui; nu trebuie să ne fie teamă să susținem familia. Dieceza de Iași, prin preoții săi, prin Oficiul pentru Pastorația Familiei și a Laicilor, încearcă să se apropie de familie: îi bate la ușă, o vizitează, o întreabă, o îmbrățișează, într-un cuvânt, îi vrea binele. La rândul ei, familia este invitată să se deschidă și să vină la și spre Biserică. Doar cu Dumnezeu va face față tuturor celor care astăzi luptă să o distrugă, care propun orice, dar nu ceea ce a dorit Dumnezeu. Nu trebuie să ne lăsăm intimidați de cei care s-au decis să atace temelia vieții, căsătoria și familia.
Poate că, asemenea sfântului Francisc, asemenea lui Ignațiu de Loyola, asemenea Maicii Tereza de Calcuta și a altor sfinți reformatori ai Bisericii, este timpul să spunem că adevărata familie este cea formată dintr-un bărbat și o femeie, căsătoriți în fața altarului în libertate și iubire, este familia care este deschisă vieții, în care soții se iubesc și se respectă, unde suferința și încercările sunt depășite împreună. Adevărata familie trebuie apărată, indiferent de preț, pentru că, apărând-o, de fapt se apără Biserica, se apără societatea, se apără viitorul!
Pr. dr. Felician Tiba,
director al Oficiului pentru Pastorația Familiei și a Laicilor
lecturi: 10.