Târgu Ocna: Campus școală de formare integrativă
Campusul a început luni, 19 august, la ora 14.30, la Târgu Ocna. Acesta a cuprins două etape: un campus mobil care a durat patru zile si un campus fix de trei zile.
La ora 14.30 ne-am adunat 14 participanți din șapte centre diferite (Pildești, Adjudeni, Prăjești, Brăila, Slobozia, Valea Lupului și grupul de inițiativă "Sfânta Tereza" din Roman), și trei formatori. Imediat ce am fost împărțiți pe patrule a început campusul mobil, așa ca am plecat împreună la Surorile "Slujitoarele Preacuratei" de Parma, congregație înființată la 1 mai 1857, de Anna Maria Adorni, unde am dormit sub adăposturile construite de noi.
Dimineața am pornit pe jos la Dofteana, iar la ora 12 ne-am oprit să luăm masa la Parohia Bogata. De la Dofteana am plecat la Parohia Dărmanești, unde, după ce am construit adăposturile, am discutat și învățat temele prezentate de pr. Alois Hîrja, unul dintre formatori. De asemenea, la Dărmănești am avut parte de un mic foc de tabără unde am cântat și am compus versuri pentru fiecare dintre noi, iar a doua zi, după sfânta Liturghie și binecuvântarea părintelui, am plecat în hike, grupați câte trei-patru participanți, traseul fiind Dărmănești - Comănești - Agăș - Brusturoasa - Ciugheș. Locul în care a luat sfârșit hike-ul a marcat începutul celei de-a două părți a campusului integrativ, campusul fix.
La Ciugheș ne-am reunit la ora 14, la casa parohială, fiind plini de bucurie am împărtășit peripețiile de care am avut parte pe parcursul hike-ului. Fiind campus fix, am putut aprofunda fiecare cateheză, fiecare tema și fiecare dintre activitățile pe care le-am desfășurat fie în curtea parohială, fie în fața bisericii, unde după fiecare Liturghie, la care am participat, am reușit să-i adunăm pe copiii din parohie jucându-ne cu ei câteva minute.
Campusul a luat sfârșit luni, 26 august, la ora 14, după sfânta Liturghie, în cadrul căreia am fost trimiși în misiune, fiecare în centrul său.
Pentru participanți, campusul a fost ocazia potrivită pentru a verifica știința și arta liderului, pentru ca fiecare să-și verifice propria vocație de a fi lider și pentru a face o integrare a cunoștințelor metodologice, de data aceasta într-o elaborare integrativă ce prezintă scoutul în globalitatea sa, urmărind care este logica activităților noastre. Fiecare a avut posibilitatea de a-și evalua experiențele de lideri, de a ne îmbogăți competențele de a planifica și proiecta și am descoperit cum se utilizează metodologia pentru a fi educativă, atenție specială va fi acordată elaborării proceselor educative.
"Scoutismul nu este o știință abilă sau dificilă; dacă îl vedem în lumina justă este mai ales un joc plin de bucurie. În același timp are o valoare educativă și, ca și bunătatea, este util celui care-l dă ca și celui care-l primește" (B.-P.)
Bianca Dumea
lecturi: 13.