|
Editura "Sapientia": Cinci noi cărți Editura "Sapientia" anunță apariția a cinci noi cărți: A trăi în speranță - A da speranță, de Albert Holenstein, În brațele Mariei, de Slawomir Biela, Lăsați-mă să plec la casa Tatălui. Forța în slăbiciunea lui Ioan Paul al II-lea, de Stanislaw Dziwisz, Czeslaw Drazek, Renato Buzzonetti, Angelo Comastri, Preoția în acțiunea de sfințire a omenirii, de Iosif Enășoae, și Viața sfintei Tereza din Avila, de Bernard Sesé. * Editura "Sapientia" anunță apariția cărții A trăi în speranță - A da speranță, scrisă de Albert Holenstein. Această carte apare în colecția "Diverse", în format 14x20, are 55 de pagini și poate fi achiziționată de la toate librăriile catolice din țară la prețul de 6 RON. "Biserica peregrină este prin natura ei misionară (...) Ea a fost trimisă de Cristos să vestească și să împartă tuturor oamenilor și popoarelor iubirea lui Cristos". Așa a definit Conciliul al II-lea din Vatican caracterul misionar al întregii Biserici în decretul despre activitatea misionară a Bisericii Ad gentes. Evanghelia este destinată tuturor oamenilor! "Deși îndatorirea de a răspândi credința îi revine oricărui ucenic al lui Cristos, Domnul cheamă mereu din numărul ucenicilor pe cei pe care îi vrea ca să fie cu el și să-i trimită să propovăduiască neamurilor" (Ad gentes, 23). Misiunea și credința creștină sunt inseparabile. Cine este convins de credința sa nu poate să o țină doar pentru sine. Fiecare creștin trebuie să fie misionar în cuvânt și faptă, după exemplul lui Cristos și al iubirii sale nemărginite. Credința noastră trebuie să fie, în punctul ei cel mai profund, deschidere către misiune, până acolo încât, cu aceleași gând cu care conștientizăm acest "eu cred", să gândim: "eu cred pentru ceilalți; cred astfel, încât să poată crede și ceilalți". Credința și misiunea trebuie să fie permanent în conștiința noastră, în inima noastră, pentru a deveni o evidență vie. După cum nu este credibilă o predică despre adevărul credinței care nu se prelungește în trăirea fraternității și a iubirii, tot la fel, ar fi o înșelătorie, să-i ofer altuia pâine, dar să-i tăinuiesc credința în cel care ne iubește pe toți. Unii gândesc că mai întâi ar trebui să dăm atenție propriei noastre deveniri creștine. Eu cred însă că o lumină, ale cărei raze se răsfrâng doar asupra ei înseși, ar trebuie stinsă. Avem cu adevărat numai ceea ce dăm altora! Albert Holenstein * Editura "Sapientia" anunță apariția cărții În brațele Mariei, scrisă de Slawomir Biela. Această carte apare în colecția "Spiritualitate" cu numărul 17, în format 14x20 cm, are 216 pagini și poate fi achiziționată de la toate librăriile catolice din țară la prețul de 9 RON. În situația desacralizării progresive a lumii contemporane, imperativul re-evanghelizării se impune numaidecât. În acest sens, ecoul chemării accentuate de veneratul papă Ioan-Paul al II-lea este mereu auzit. E necesar ca el să fie și eficient. Fără îndoială, șoaptele și îndemnurile Duhului Sfânt sunt o realitate în Biserica creștină, în diferite feluri. Una dintre inițiativele ce vizează eficiența trăirii mesajului evanghelic în zilele noastre este și Mișcarea Familiilor de Nazaret, inițiativă luată cu trei decenii în urmă în Polonia catolică, unde, ca în tot lagărul comunist ateu, trăirea vieții creștine a fost influențată de rigorile oficiale de limitare sensibilă a libertății religioase. Curajul ierarhiei catolice poloneze a fost vrednic de admirație. Propovăduitorii evangheliei lui Cristos s-au străduit să-i conștientizeze pe creștini de trăirea credinței, oferind o hrană consistentă prin atragerea cât mai multora în mișcarea deja menționată. Părintele Tadeusz Dajczer a cuprins în cartea sa, Meditații despre credință la Școala Familiei din Nazaret, esența unei spiritualități creștine apreciabile. I s-a alăturat, printre alții, Slawomir Biela, născut în 1956, inginer, doctor în fizică, iar apoi student la Facultatea de Teologie Catolică a Universității Pontificale din Varșovia. Din 1977 a cooperat îndeaproape cu pr. Dajczer, punând bazele mișcării. Din 1986 este membru al echipei redacționale, responsabil al multor publicații ce privesc formarea membrilor mișcării, tratând teme importante, adaptate lumii contemporane. Lucrări precum: Dumnezeu singur ajunge, Stau la ușă și bat, Deschideți porțile lui Cristos, Cele două coloane sunt tot atâtea roade ale reflecțiilor profunde ale autorului în domeniul vieții spirituale creștine. Cărțile sale sunt utile atât începătorilor, cât și avansaților în viața spirituală, călăuzindu-i pe drumul unirii transformante cu Cristos. Ele au fost traduse în 24 de limbi. Prezenta traducere este a 25-a. Un adevărat best-seller, cartea În brațele Mariei vine în sprijinul realizării chemării universale de sfințire, în care Maica preasfântă are rolul deosebit pe care i l-a încredințat Fiul ei, Domnul nostru Isus Cristos. Cartea e structurată în trei părți, fiecare dintre ele cuprinzând 4, 6 și iar 4 capitole. Prima parte are ca titlu general "Drumurile pe care ne așteaptă Dumnezeu". Acestea sunt evidențiate în rugăciunea vameșului, în întâlnirea cu Dumnezeu (în inima lui Isus, în brațele sale rănite, în răstignire), în tăcerea meditației (cu Cristos prezent în gând, inimă și fapte) și îndeosebi în rugăciunea "Tatăl nostru". Partea a doua, cu titlul general "Dumnezeu este îndrăgostit de tine", reliefează iubirea divină față de "oile fără păstor" (neputința și regăsirea lor), răsplătirea încrederii exemplare a cananeenei, spiritul de pocăință al fiului risipitor și închisoarea ca loc de întâlnire cu iubirea divină. Partea a treia, având ca titlu general "Iat-o pe Mama ta", este, de fapt, partea forte a cărții, în care Maria, ca Mamă a oamenilor, însoțește pelerinajele lor de credință, prin exemplul ei de umilință și eroismul ascultării în credință. Acestea o îndreptățesc să fie privită ca o minunată învățătoare. Fericita ucenicie la care este dirijat cel ce i se încredințează este încrederea filială în mijlocirea ei puternică la Dumnezeu și trăirea adevărată în brațele ei. Faptul că toți oamenii sunt copiii spirituali ai Mariei se bazează pe declarația rostită cu limbă de moarte de către Isus: "Mamă, iată-l pe fiul tău", apostolul Ioan fiind văzut ca un reprezentant al neamului omenesc. Autorul este foarte explicit: "Fiind conștient că Maria te poartă în brațele ei, te va ajuta să rămâi în prezența lui Dumnezeu, cu o încredere neclintită în iubirea lui". Pagină după pagină, suntem convinși de adevărul că "Dumnezeu ne transmite iubirea sa prin mijlocirea Mariei. Descoperind această iubire nemărginită, vei dori să-i dai un răspuns, și atunci vei putea ajunge la unirea deplină cu Cristos. Acesta e cel mai mare har care îți poate fi dăruit aici, pe pământ". Ne-o putem însuși ca pe o adevărată carte de căpătâi. Pr. Anton Despinescu * Editura "Sapientia" anunță apariția cărții Lăsați-mă să plec la casa Tatălui. Forța în slăbiciunea lui Ioan Paul al II-lea, scrisă de Stanislaw Dziwisz, Czeslaw Drazek, Renato Buzzonetti și tradusă în limba română de pr. Mihai Pătrașcu. Lăsați-mă să plec la casa Tatălui. Forța în slăbiciunea lui Ioan Paul al II-lea este publicată în colecția "Spiritualitate", cu nr. 18. Cartea apare în format 14x20 cm, conține 110 pagini și poate fi procurată de la toate librăriile catolice din țară la prețul de 9 RON. Între sfârșitul lunii martie și primele zile din luna aprilie din anul 2005, lumea a urmărit cu trepidație suferința și trecerea la Tatăl a lui Ioan Paul al II-lea. A fost un timp de har, așa cum au înțeles mulțimile, care, provenind din toate părțile lumii și depășind orice greutate, au mers în Piața "Sfântul Petru" și apoi la mormântul lui Ioan Paul, perceput ca om al lui Dumnezeu și invocat ca sfânt. Uimeau suferința și tenacitatea sa și, chiar dacă de acum cuvântul îl părăsise pe bătrânul papă, au înțeles cu toții că moartea sa era actul extrem de iubire oferit lui Dumnezeu pentru creștini, pentru cei care cred, pentru toți oamenii. Cu această publicație, ne este oferită posibilitatea de a retrăi acel timp de har în mărturia a trei persoane eminente, care, din diferite motive, au fost aproape de Ioan Paul al II-lea. Primul capitol a fost scris în colaborare de către părintele Czeslaw Drazek și de Excelența sa Stanislaw Dziwisz, timp de atâția ani secretar particular, dar, mai ales, confident și prieten al Pontifului. Relatează despre marea iubire a papei polonez față de cei suferinzi, despre voința manifestată încă din prima zi a pontificatului de a fi aproape de "cei bolnavi, de cei suferinzi, de frații cei mai mici". De altfel, Karol Wojtyla cunoștea bine durerea, pentru că a îndurat-o încă din copilărie și din tinerețe din cauza morții mamei, a fratelui și a tatălui. Au urmat anii dramatici ai războiului și ai persecuției naziste, după care a urmat ocupația sovietică și dictatura Partidului Comunist. Toate aceste treceri au făcut din Ioan Paul al II-lea "Papa celor bolnavi și al celor suferinzi", care, conform expresiei monseniorului Dziwisz, la 13 mai 1981, ajungea, prin mâna lui Ali Agca, "la sanctuarul durerii și al suferinței" în care a simțit mai intens apropierea de cei ce suferă. Via crucis a pontifului se consuma în tăcere de-a lungul anilor până la epilogul din 2 aprilie 2005, așa încât, atunci când el a exprimat dorința de a merge în casa Tatălui, a fost ceva natural pentru cei din jurul său să nu intoneze rugăciunea răposaților, ci imnul Te Deum, cântarea de mulțumire adusă lui Dumnezeu pentru darul persoanei Sfântului Părinte și pentru marele său pontificat. Mărturia secretarului particular este însoțită de cea a profesorului Renato Buzzonetti, medic personal al papei încă din anul 1978. Doctorul amintește de numeroasele internări la Gemelli, "Vatican al III-lea", dar și de atitudinea de seninătate interioară, profundă, care îl făcea să accepte din mâinile lui Dumnezeu boala, durerea fizică, inactivitatea forțată. Nu lipsesc câteva amănunte inedite cu privire la secvențele dramatice ale atentatului și ale ultimelor zile ale papei. În încheiere, Excelența sa Angelo Comastri, responsabil al bazilicii "Sfântul Petru", descrie devoțiunea emoționantă a celor care, trecând peste orice greutate, au voit să vină la Roma pentru a-i aduce un ultim salut marelui pontif. O devoțiune care nu pare să se micșoreze, deoarece "procesiunea mulțimilor continuă, fidelă și evlavioasă, în fața mormântului umil săpat în pământul de pe colina Vaticanului". Și nu este superstiție! Pentru că lumea știe că Ioan Paul al II-lea era în întregime dăruit slujirii lui Dumnezeu și lui Isus Cristos. Aducând omagiu papei, este lăudat Domnul care l-a dăruit Bisericii și timpului nostru. Elio Guerriero * Editura "Sapientia" anunță apariția cărții Preoția în acțiunea de sfințire a omenirii, scrisă de pr. Iosif Enășoae. Cartea apare în format 14x20 cm, conține 165 de pagini și poate fi procurată de la toate librăriile catolice din țară la prețul de 9 RON. Cea de-a doua Adunare generală extraordinară a Sinodului episcopilor, în raportul final din 07.12.1985, referindu-se la necesitatea sfințeniei cerute persoanelor consacrate, afirmă: "Astăzi avem mare nevoie de sfinți pe care trebuie să-i cerem fără încetare lui Dumnezeu". Constatarea: "astăzi avem mare nevoie de sfinți" și apelul: "trebuie să-i cerem fără încetare lui Dumnezeu" m-au determinat să abordez această problematică a sfințirii omenirii și a rolului pe care trebuie să-l joace preotul hirotonit pentru a impulsiona și a conduce lumea la sfințenia voită de Dumnezeu. Prin această succintă lucrare am încercat să înlătur ceva din vălul misterului ce acoperă preoția lui Cristos și să proiectez o modestă lumină asupra chemării la sfințenie a preoților lui Cristos și, prin ei, a întregii omeniri. Parcurgând acest itinerar istoric, scripturistic, dogmatic, eclezial și pastoral am voit să arăt că realizarea plenară a funcției sacerdotale cere cu acută stringență sfințenia personală specifică chemării preoțești. Membrilor Bisericii li se acordă prin sacramente darul sfințeniei, dar li se cere și colaborarea cu darul primit pentru a ajunge la desăvârșirea sfințeniei. În planul divin, preotul ca mediator al sfințirii lumii este consacrat să ofere oamenilor posibilitatea dobândirii mântuirii. Pentru aceasta el este constituit administrator al sfintelor taine, mijloacele eficiente de sfințire, orânduite de Cristos și încredințate Bisericii sale. Preotul constituit cap și mire al Bisericii este orânduit să conducă poporul lui Dumnezeu pe calea sfințeniei atât prin exortație și administrarea sfintelor sacramente cât și prin viața sa trăită în sfințenie. Astfel, preotul, slujind poporului lui Dumnezeu și dăruindu-se dezinteresat acestuia, îi prezintă lui Cristos o mireasă curată și sfântă, fără pată sau zbârcitură. Isus voiește ca preoția sa unică, irepetabilă și eternă, să fie activă acum în Biserica sa prin preot, adevăratul său reprezentant vizibil. Preotul, ca reprezentant al lui Cristos Preot, este chemat să-l întrupeze în viața sa, supunându-se necondiționat lui Dumnezeu și acționând în mod special în numele și persoana lui Cristos pe care îl reprezintă. Astfel preotul devine imaginea vie și transparentă a lui Cristos, un alter ego Christi, ce trăiește și acționează și astăzi în omenirea răscumpărată. Iosif Enășoae * Editura "Sapientia" anunță apariția cărții Viața sfintei Tereza din Avila, scrisă de Bernard Sesé și tradusă în limba română de d-na Mala Bărbulescu. Viața sfintei Tereza din Avila este publicată în colecția "Viețile sfinților", cu nr. 9. Cartea apare în format 14x20 cm, conține 142 de pagini și poate fi procurată de la toate librăriile catolice din țară la prețul de 9 RON. Viața sfintei Tereza din Avila, scrisă de profesorul Bernard Sesé, fost director de studii hispanice și hispano-americane la Universitatea Pius X - Nanterre, este acum tradusă în limba română de Mala Bărbulescu, traducătoare ce îmbină pricepere literară și dragoste pentru izvorul viu al Carmelului. Această carte, a cărei ediție a II-a a apărut recent în limba franceză (1991, 2004), este un ghid esențial pentru cititorul secolului al XXI-lea, care vrea să se familiarizeze cu personalitatea și scrierile sfintei spaniole (1515-1582). Autorul ei, excelent cunoscător al contextului istoric, este el însuși un mare iubitor al spiritualității carmelite. El ne conduce cu multă pricepere și siguranță spre secretul vieții Terezei, adică în Domnul, absolut pe care ea îl caută încă din copilărie, Prietenul de care se simte iubită. Autorul ne prezintă personalitatea acestei carmelite excepționale, care a fost prima femeie numită Doctor al Bisericii, în 1970, și pasionanta aventură a fundațiilor sale. Opera sa scrisă, genială, care trasează experiența în plan uman și divin, face din Tereza din Avila un maestru spiritual pentru vremurile noastre. Ea ne istorisește întâlnirea cu Dumnezeu cel viu pe calea rugăciunii, pe calea după evanghelie. Tereza, care a trăit și a murit ca fiică a Bisericii, întărește fără încetare în sufletele fiicelor sale carmelite conștiința eclezială a vieții lor contemplative: "O, surorilor în Cristos! Ajutați-mă să o dobândesc, implorând pe Domnul; pentru aceasta v-a adunat aici; aceasta este vocația voastră, acestea sunt grijile voastre, acesta trebuie să fie scopul dorințelor voastre, al lacrimilor voastre și al tuturor clipelor ce le aveți". Capitolul final, care ne prezintă scrierile sale, este o invitație de a intra într-un contact viu cu gândirea sa, de a primi toată lumina ce o emană, mesajul pe care îl transmite oamenilor de azi, mesaj ce nu va trece, precum Evangheliile din care se inspiră. Carisma spirituală specifică acestei sfinte nu este alta decât aceea a rugăciunii creștine, dar ea, întărită de experiența lui Cristos în umanitatea și divinitatea sa, face din doctrina spirituală a sfintei Tereza a lui Isus o interpretare originală a creștinismului. De aproape zece ani, câteva carmelite au venit în România pentru a fonda "un porumbar al Doamnei Noastre", cum îi plăcea sfintei Tereza să spună, împinse de pasiunea pentru unitatea creștinilor, care o anima pe "La Madre" în vremea războaielor religioase din secolul al XVI-lea. România, pământ unde se îmbină influențe latine și slave, este prin excelență o punte posibilă între Orient și Occident. Prima țara ortodoxă care l-a primit pe papa Ioan-Paul al II-lea, "grădina Maicii Domnului", unde înfloresc numeroase mănăstiri, a știut să primească fiice ale sfintei Tereza pe o înaltă culme a Carpaților Orientali. Ele duc acolo o viață ascunsă în Cristos în mijlocul lumii, o viață de rugăciune, care este, mai ales, comuniunea cu misterul trinitar, arhetip al unității, "ca toți să fie una, pentru ca lumea să creadă". În câteva pagini, Viața Sfintei Tereza din Avila trasează, într-o manieră simplă și agreabilă, marile linii ale figurii și misiunii sfintei Tereza a lui Isus; e o invitație de a ne încumeta viața pentru și cu Dumnezeu, căci "Dumnezeu e de ajuns". Maica Éliane, OCD,
* * * A trăi în speranță - A da speranță,
În brațele Mariei,
Lăsați-mă să plec la casa Tatălui. Forța în slăbiciunea lui Ioan Paul al II-lea,
Preoția în acțiunea de sfințire a omenirii,
Viața sfintei Tereza din Avila,
* * * Aceste materiale, în limita stocului disponibil, pot fi procurate prin comandă (cu plata taxelor poștale aferente expedierii): Din Librăria "Presa Bună":
* * * Vă invităm să accesați pagina "Noutăți editoriale" pe www.ercis.ro lecturi: 22.
|
|
Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS) tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro design și conținut copyright 2001-2024 * * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat |