Emanuel: Cu noi este Dumnezeu (I)
"Cu noi este Dumnezeu, înțelegeți neamuri și vă plecați! Căci cu noi este Dumnezeu!" Sunt cuvintele melodiosului cânt care ne îmbucură sufletul ori de câte ori îl auzim, pentru că ne întărește credința în această realitate a iubirii lui Dumnezeu, creatorul și Tatăl nostru.
Pe parcursul anului bisericesc, în "liturgiile cuvântului", dar și la alte celebrări, îndeosebi cele închinate preasfintei Fecioare Maria, se face referire la cuvintele profetului Isaia (7,14): "Iată, fecioara va zămisli și va naște un fiu și îi vor pune numele Emanuel, care înseamnă: Dumnezeu este cu noi" (Mt 1,23), cuvinte rostite de profet, ca semn, către regele Ahaz, când regatul lui Iuda se afla în mare primejdie.
De fapt, întreaga omenire, în urma păcatului originar, a fost și este mereu în primejdii de tot felul, trupești și sufletești. De aceea, raportarea la Dumnezeu, iubirea, providența absolută, este necesară și salutară. Istoria omenirii o evidențiază pas cu pas.
Nu putem fi de acord cu părerea că existența universului și viața în ansamblul ei este ceva apărut "de la sine", că totul este un "rezultat al forțelor naturii" oarbe. Corectă este judecata: "Orice efect își are cauza sa". Întreaga creație își reclamă autorul: Dumnezeu.
În microserialul pe care îl începem, în micile episoade de pe această pagină, vom încerca să schițăm, lună de lună, diferite aspecte ale realității permanente privind însoțirea familială pe care Tatăl ceresc ne-o acordă, căreia ne vom strădui să-i corespundem, pentru a fi cu adevărat copii ai săi. Sfânta Tereza a Pruncului Isus, al cărei mesaj îl notăm ca un îndemn de propășire spirituală, este un exemplu al acestei intimități cu Dumnezeu care este binecuvântat în îngerii și sfinții săi.
P.A.D.