|
|
Librărie on-line |
comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală |
|
|
|
|
|
Sfânta Scriptură - Edith Pintea (Arad). "Domnul Isus, după ce a vindecat mulți "pacienți", respectiv i-a scăpat de diavoli, de ce le spune acestora să nu vorbească nimănui despre minunile pe care le-a săvârșit? Iar după schimbarea sa la față, dă poruncă apostolilor: "Să nu spuneți nimănui ceea ce ați văzut, până când Fiul Omului nu va învia din morți" (Mt 17,9)?".
Isus nu putea să li se prezinte iudeilor ca fiind Mesia, fără să provoace o înțelegere greșită a misiunii sale și a persoanei sale și fără a isca pericolul unei mișcări politice urmate de o intervenție a romanilor. Dezvăluirea completă a misterului Fiului Omului avea să aibă loc numai la parusie. Interdicția repetată a lui Isus de a nu se vorbi despre minunile sale este de fapt încălcată și astfel minunile devin un fapt public. Epifania lui Isus nu poate fi oprită. Cei care nu înțeleg de la început și până la sfârșit sunt discipolii. Obiectul obtuzității lor este pătimirea și învierea. Orice revelare a lui Dumnezeu care are în vedere acțiunea lui viitoare trebuie să fie sigilată în așteptarea împlinirii sale. Revelarea de pe munte (Mt 17,1-9) este un eveniment-cuvânt profetic ce are în vedere învierea Fiului Omului. De aceea, numai după împlinire este posibil să se vorbească despre acest lucru în mod corect. Faptul are consecințe clare: a fi discipol (=a fi creștin) nu înseamnă a cunoaște corect formula de credință (vezi situația lui Petru: Mt 16,16), ci a avea disponibilitatea de a urma calea crucii. De aceea, numai sub cruce se poate afirma în mod deschis că acest om cu adevărat este Fiul lui Dumnezeu (Mc 15,39).
Pr. Alois Bulai
|
|
|
|
Caută pe site |
|
|
Biblia on-line |
|
|
Centrul Misionar Diecezan |
|
|
Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta" |
|
|
|
|
|