Dumnezeul neînțeles
Undeva, V. Messori susține că, printr-o "operație teologică, acel Dumnezeu al lui Isus, un Dumnezeu slujitor întrucât iubire, a fost îngrămădit în cămașa de forță a "teologiei naturale"... pe calea speculației religioase sau filozofice: adică exact ceea ce Isus ar fi interzis... În loc să se pornească de la Cristos pentru a încerca să se înțeleagă ceva despre Dumnezeu, se pleacă de la conceptul uman de "Dumnezeu", pentru a-l "explica" pe Dumnezeul lui Cristos. Pe spatele gol al lui Isus a fost aruncată, fie din pudoare, fie din frică, mantia filozofiei grecești, romane, arabe sau oricare alta... Din subiect de întâlnit, Dumnezeu a devenit obiect de plăsmuit".
Iar J. Natanson completează: "Asta explică pentru ce mulți dintre cei care se declară de partea Dumnezeului lui Isus Cristos se comportă de parcă dumnezeii lor ar fi puterea și banul; și pentru ce mulți dintre cei care sunt flămânzi și însetați după dreptate îl refuză pe Dumnezeul fericirilor, camuflat de către filozofi și teologi până la a-l face de nerecunoscut".
Or, dacă așa stau lucrurile, atunci ce rost mai are Întruparea? Oare nu cumva o astfel de camuflare este cu totul contrară revelației începută prin ceea ce sărbătorim la Crăciun? Pe de altă parte, nici ideea unui Dumnezeu "slujitor" nu trebuie înțeleasă în sensul de "la purtător" sau "după bunul plac"...
Pr. Cristian Chinez