Spiritualizarea trupului
Sfântul apostol Paul este cu adevărat exponentul învățăturii creștine despre calitățile trupului înviat. În 1Cor 15,42 ș.u., el se exprimă în acești termeni: "Se seamănă un trup firesc și învie un trup spiritual..., putrezirea nu va moșteni neputrezirea..., toți vom fi schimbați...". Altfel spus, avem de-a face cu spiritualizarea materiei, dar nu în sensul pe care i-l dă acestei expresii filozofia greacă, ci mai curând în semnificația ei biblică, aceea de transformare a materiei prin lucrarea Duhului Sfânt sau prin puterea dumnezeiască. Astfel, trupul nostru muritor devine locuință, dar și instrument al Duhului Sfânt. Și asta deoarece Domnul Isus Cristos "va schimba trupul umilinței noastre, făcându-l asemănător cu trupul gloriei sale, prin puterea cu care este în stare să-și supună toate" (Fil 3,21).
Extinzând lucrurile, același apostol, în Rom 8,19-22, susține că întreaga creație este părtașă la destinul omului. Prin om și împreună cu omul, ea este îmbrăcată cu energia transformatoare a lui Cristos și a Duhului său. Tocmai această putere a Duhului lui Cristos este aceea care acționează în om și în cosmos, până la a face să ia naștere cerurile noi și pământul nou.
Până atunci însă "întreaga creație suspină și suferă durerile nașterii" despre care este vorba în context. Căci tânjește după împlinire. Ba chiar și Duhul Sfânt suspină în noi.
Pr. Cristian Chinez