|
|
Librărie on-line |
comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală |
|
|
|
|
|
Umanizare În lucrarea sa A crește în înțelepciune, A.J. Heschel scrie: "Dacă este adevărat că binele tuturor contează mai mult decât binele unuia singur, cel care dă semnificație speciei umane este individul concret. Să nu ne închipuim că o ființă umană este prețioasă întrucât face parte din specie; adevărul este exact invers: specia umană este prețioasă deoarece este compusă din ființe umane".
O punere în balanță a celor două a avut loc și cu referire la Isus: "Este mai bine să moară un singur om... și să nu piară întreaga națiune" (In 11,50). Dar oare nașterea ca început de viață umană nu poate fi considerată crucială? A nega sau a interzice nașterea cuiva nu înseamnă atentat tocmai la existența, dar și la identitatea neamului omenesc? Ce mai rămâne din atât de trâmbițatul umanism existențial? Cu fiecare caz de acest fel, specia umană devine mai puțin umană. Se împământenește dezumanizarea omului. Și asta chiar și în contextul sărbătoririi cvasi generale a Crăciunului. Explicația este una singură și anume că este ignorat esențialul a ceea ce se celebrează la 25 decembrie: umanizarea lui Dumnezeu. Dumnezeu devine om pentru ca omul, devenind la rândul său mai om, să poată fi îndumnezeit. Și asta, crescând împreună cu Dumnezeul făcut om în statură, în înțelepciune și în har înaintea lui Dumnezeu și a oamenilor.
Pr. Cristian Chinez
|
|
|
|
Caută pe site |
|
|
Biblia on-line |
|
|
Centrul Misionar Diecezan |
|
|
Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta" |
|
|
|
|
|