Lumina Creștinului
  Introducere
  Ultimul număr
  Arhiva 2023
  Arhiva 2022
  Arhiva 2021
  Arhiva 2020
  Arhiva 2019
  Arhiva 2018
  Arhiva 2017
  Arhiva 2016
  Arhiva 2015
  Toți anii
  Căutare
Librărie on-line


comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală
Viețile sfinților


adevăratele modele de viață se găsesc aici


 LUMINA CREȘTINULUI 
- Posta redactiei -

Sfânta Scriptură

* Pintea Edith (Arad). Așa cum v-am scris în numărul trecut al revistei, că veți primi răspuns în ordine la întrebările dv., răspundem la următoarele întrebări: "
4) De unde și-a luat Cain nevastă? Dacă cumva a fost o soră de a lui, pe vremea aceea nu era în vigoare restricția genetică de acum?
5) La poporul ales a fost permisă poligamia? Dacă da, cu ce scop? Sau cazurile relatate sunt un nărav împrumutat de la popoarele vecine?
6) Suferința rămâne un mister și pentru omul zilelor noastre. De ce omul drept, precum Iob, are mai mult de suferit decât unul oarecare? Este mai bine valorificată suferința omului drept, spre binele comun?
7) În textul evanghelic Lc 7,28 scrie: "...Dar cel mai mic în împărăția lui Dumnezeu este mai mare decât el" (Ioan Botezătorul). Ce a voit să spună Domnul Isus prin aceste cuvinte?

4) După relatarea Genezei, soția lui Cain nu putea să fie decât dintre fiicele care i s-au născut lui Adam (Gen 5,4). Restricția cu privire la gradele de rudenie dintre soți nu avea cum să fie în vigoare.
5) Poligamia apare destul de frecvent la poporul evreu. Exista chiar acordul lui Moise pentru repudierea soției (Dt 24,1). Isus însă corectează această practică spunând că nu face parte din proiectul de "la început" al lui Dumnezeu și că doar "din cauza împietririi inimii voastre" s-a dereglat planul lui Dumnezeu cu privire la unirea dintre bărbat și femeie (cf. Mt 19,3-9).
6) Suferința este, cum ați spus, un mister. Isus, "dreptul" prin excelență care a luat asupra lui toată mizeria umană, ne-a dezvăluit sensul suferinței. Numai în el și cu el putem s-o acceptăm și să-i dăm sens.
7) Discursul lui Isus din Lc 7,28 este unul parabolic. Nu sunt puse față în față persoanele, ci timpurile în care persoanele au trăit și activat. Nu se referă la figura lui Ioan Botezătorul, la măreția lui reală, la sfințenia lui, pe care nimeni n-ar reuși să le măsoare. Ioan este cel mai mare dintre profeții care s-au înlănțuit în faza pregătitoare a mântuirii. De aceea nici un muritor de rând (născut din femeie) chemat să îndeplinească un rol aparte în planul lui Dumnezeu nu este mai mare decât Botezătorul care l-a arătat pe Mesia prezent în lume (cf. In 1,19-31). El este "mare" (Lc 1,15), dar nu este mai presus de Mesia și de discipolii săi. El a activat înainte și în afara împărăției, prin urmare toți cei care au intrat în ea sunt într-o stare superioară. Cel mai mic din împărăția lui Dumnezeu, adică din Biserică, este mai presus decât cei din primele rânduri din sinagogă.

Pr. Alois Bulai



Urmărește ercis.ro on Twitter
Caută pe site

Biblia on-line

Breviarul on-line


Liturgia Orelor
Magisteriu.ro


Documentele Bisericii
ITRC "Sf. Iosif"


Institutul Teologic Iași
Vaticannews.va


Știri din viața Bisericii
Catholica.ro


știri interne și externe
Pastoratie.ro


resurse pentru pastorație
Profamilia.ro


pastorația familiilor
SanctuarCacica.ro


Basilica Minor Cacica
Centrul Misionar Diecezan

Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta"

Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS)
tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro
design și conținut copyright 2001-2024 *  * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat