Apostolul neamurilor (XXIII)
"Năzuința noastră este să-i fim plăcuți Domnului" (2Cor 5,9b)
n viața sa pământească, de toate zilele, creștinul se confruntă cu multe și felurite ispite: din partea duhului rău, din partea mediului înconjurător infectat de păcat și chiar din partea firii sale înclinate spre dezordine.
Acestea toate atrag atenția creștinului asupra a ceea ce este lupta vieții, lupta contra răului, lupta pentru bine.
Decalogul, cuvântul Domnului, îndeosebi minunatul cod al celor opt fericiri, rugăciunea, postul, pomana, sfintele taine, mai cu seamă Euharistia, apelul la mijlocirea Preacuratei și a tuturor sfinților, toate stau la dispoziția creștinului pentru a dobândi victoria.
Apostolul Paul simțea din plin zbuciumul lăuntric: "Văd o altă lege în mădularele mele, care luptă împotriva legii minții mele. Om nefericit ce sunt!" (Rom 7,23-24). Dându-și seama de îndurarea nemărginită a lui Dumnezeu, vine cu asigurarea: "Legea Duhului vieții, în Cristos Isus, te-a eliberat de legea păcatului și a morții" (Rom 8,2).
Adresându-se creștinilor din Tesalonic, apostolul le deschide orizontul: "Voi, fraților, nu sunteți în întuneric pentru ca ziua aceea (a judecății finale) să vă surprindă ca un hoț. Voi toți sunteți fii ai luminii și ai zilei" (1Tes 5,4-5). Prin urmare, climatul propriu zis al creștinului este cel al încrederii.
Același apostol scrie creștinilor din Corint, tocmai pentru a-i conștientiza de această realitate, mereu necesară: "Într-adevăr, noi mergem pe drumul vieții, călăuziți de credință, fără să ne bucurăm de vederea lui Dumnezeu. Da, avem deplină încredere" (2Cor 5,7-8). Această încredere, susținută de harul dumnezeiesc, ne obligă la sfințenia la care suntem chemați: "Năzuința noastră este să-i fim plăcuți Domnului" (v. 9). Noblesse oblige! Conștiința trează are în vedere momentul hotărâtor: "Căci va trebui să apărem toți în fața tribunalului lui Cristos, pentru ca fiecare să-și primească răsplata, fie în bine, fie în rău, după faptele săvârșite în timpul vieții" (v. 10).
P.A.D.