Lumina Creștinului
  Introducere
  Ultimul număr
  Arhiva 2023
  Arhiva 2022
  Arhiva 2021
  Arhiva 2020
  Arhiva 2019
  Arhiva 2018
  Arhiva 2017
  Arhiva 2016
  Arhiva 2015
  Toți anii
  Căutare
Librărie on-line


comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală
Viețile sfinților


adevăratele modele de viață se găsesc aici


 LUMINA CREȘTINULUI 
- Posta redactiei -

Răspundem cititorilor

* Ne-au scris de sărbători: Victoria Făgărășan (București); Elena Percă (Traian, Neamț); "Surorile Slujitoarele Săracilor" (Piatra Neamț); "Surorile lui Isus Răscumpărătorul" (Onești); "Surorile Inimii Neprihănite" (Odorheiu Secuiesc); pr. Dominic Hîrja (București); pr. Ioan Pop (Lugoj); Parohia Greco-Catolică (Mediaș); Acțiunea Catolică a Copiilor (Piatra-Neamț). Vă mulțumim pentru urări. Dumnezeu să vă ajute și să vă dea multe bucurii în noul an.

* Iosif Iacob (Roman). "Adevărata libertate este ieșire din robia păcatului. După 1989 se aude tot mai des: "Am câștigat libertatea", dar oare să fie așa? Dacă citim din Evanghelia după sfântul Ioan 8,31-47 și Scrisoarea sfântului apostol Iacob vom vedea ce înseamnă adevărata libertate. Cine vrea să fie liber trebuie să ceară de la Dumnezeu credință desăvârșită și înțelepciune pentru a se putea feri de viclenia diavolului".

Aveți dreptate cu privire la "adevărata libertate". Ce bine ar fi dacă tot mai mulți ar realiza că Sfânta Scriptură este ghidul care conduce la Dumnezeu. Fără acest ghid mergem pe un drum care duce nicăieri. Felicitări că citiți cuvântul Domnului, mai ales în acest an dedicat Sfintei Scripturi.

* Ioan Cojan (Traian). "Evangheliștii relatează succint despre martiriul lui Ioan Botezătorul căruia Irod a poruncit să i se taie capul și care din nefericire a ajuns în mâinile Irodiadei. Această dramă nefastă ne face să ne întrebăm, în mod firesc, ce soartă a avut capul sacru al lui Ioan Botezătorul în final? Cu puțin timp în urmă am citit în revista "Mesagerul sfântului Anton" că în luna mai 2001 regretatul pontif papa Ioan Paul al II-lea a efectuat o vizită în Siria cu care ocazie a intrat în cea mai renumită moschee din Damasc unde se află relicva sfântului Ioan Botezătorul. Am rămas surprins de faptul că relicva sfântului Ioan Botezătorul se afla într-o moschee islamică. Întrucât în acea revistă nu s-a menționat ce anume conține acea relicvă mă face să cred că nu este exclus ca în acea relicvă să se păstreze chiar capul sfântului Ioan Botezătorul? De asemenea, mă întreb dacă musulmanii chiar dacă ei nu sunt creștini totuși îl venerează pe sfântul Ioan Botezătorul?

În Viețile sfinților, vol. 2 găsim: "Sărbătoarea martiriului sfântului Ioan Botezătorul care în Biserica latină are o origine veche (în Franța din sec. V și la Roma din sec. VI) este legată de sfințirea bisericii construită la Sebaste, în Samaria, pe mormântul presupus al Înaintemergătorului lui Cristos. Cu numele de Martiriul sau Tăierea Capului sărbătoarea apare la data de 29 august în Sacramentarium romanum și după Martirologiul roman această dată corespunde unei a doua regăsiri a capului sfântului Ioan, transportat atunci în biserica "Sfântul Silvestru" din Roma. Afară de aceste date istorice, despre Ioan Botezătorul avem relatările evangheliștilor, cu deosebirea că sfântul evanghelist Luca ne vorbește despre nașterea lui, despre viața lui în pustiu și despre predica lui, iar sfântul evanghelist Marcu se referă la moartea lui. Din evanghelie și din tradiție putem reconstitui viața Înaintemergătorului, a cărui cuvânt aprins părea într-adevăr pătruns de spiritul profetului Ilie. În anul al 15-lea al împăratului Tiberiu (27-28 după Cristos), Botezătorul care ducea o viață aspră, urmând legile naziratului, și-a început misiunea invitând poporul să înceapă pregătirea căilor Domnului, deoarece pentru a-l primi era de trebuință o sinceră convertire, adică o schimbare radicală a dispozițiilor sufletești". Musulmanii îl cinstesc și ei pe Ioan Botezătorul, alături de alte personaje biblice.

* A. (jud. Bacău). "Doresc să știu motivele pentru care se renunță la anumite datini și obiceiuri moștenite de la părinți, de la moșii și strămoșii noștri și anume: atunci când moare cineva nu se mai trag clopotele de trei ori pe zi așa cum se trăgea și cum este normal; nu se mai atașează la prapuri diferite obiecte atunci când are loc înmormântarea și așa cum a fost mai înainte și de altfel cum este firesc nu pot să-mi explic cum de s-a ajuns la această hotărâre cât timp mortul este acasă. De aceea vă rugăm și chiar insistăm să se revină la obiceiurile de mai înainte".

Normele despre care ne scrieți că nu vă plac sunt valabile în toată dieceza. Sinodul diecezan care a avut loc la Iași în perioada 2001-2004 a stabilit principii clare de respectat. În adunările sinodale au fost și laici care au avut posibilitatea să pună în discuție orice problemă. Cele sesizate de dv. nu au fost puse în discuție de nimeni, deși au fost laici și din comunitatea din care spuneți că faceți parte. Oricum, mântuirea unui om nu ține de durata trasului clopotelor și nici de numărul prosoapelor sau batistelor agățate de prapuri. Vă recomandăm să vă legați inima de Cristos și nu de obiceiurile și "datinile moștenite de la părinți, de la moși și strămoși".



Urmărește ercis.ro on Twitter
Caută pe site

Biblia on-line

Breviarul on-line


Liturgia Orelor
Magisteriu.ro


Documentele Bisericii
ITRC "Sf. Iosif"


Institutul Teologic Iași
Vaticannews.va


Știri din viața Bisericii
Catholica.ro


știri interne și externe
Pastoratie.ro


resurse pentru pastorație
Profamilia.ro


pastorația familiilor
SanctuarCacica.ro


Basilica Minor Cacica
Centrul Misionar Diecezan

Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta"

Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS)
tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro
design și conținut copyright 2001-2024 *  * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat