Apostolul neamurilor (II)
"Toți cei care sunt călăuziți de Duhul lui Dumnezeu sunt fiii lui Dumnezeu, pentru că nu ați primit un Duh de sclavie, ca să vă fie din nou teamă, ci ați primit Duhul înfierii prin care strigăm: Abba, Tată! Însuși Duhul dă mărturie duhului nostru că suntem fii ai lui Dumnezeu. Iar dacă suntem fii, suntem și moștenitori, moștenitori ai lui Dumnezeu și împreună-moștenitori cu Cristos, dacă suferim cu el, ca împreună cu el să fim și preamăriți" (Rom 8,14-17).
Analiza corectă a ființei umane duce la următoarele constatări: a) trupul, cu viața lui temporară (minerală, vegetativă, senzitivă); b) sufletul nemuritor (rațional, volitiv, supranatural).
Calitatea de capodoperă a creației pe care o are omul vizează tocmai nemurirea sufletului său și capacitatea acestuia de a intra în circuitul vieții divine prin har. E tocmai ceea ce vrea sfântul apostol Paul să spună comunității creștine din Roma (prin extensie tuturor creștinilor din toate timpurile și locurile), în scrisoarea din care am citat mai sus.
Prin Botez, creștinul primește Duhul înfierii. Fiul lui Dumnezeu, Domnul nostru Isus Cristos, ne-a învățat să ne adresăm lui Dumnezeu, spunându-i "Tatăl nostru". Duhul Sfânt, trimis de Fiul de la Tatăl, ne amintește mereu, prin inspirațiile sale, că suntem fii adoptivi ai lui Dumnezeu, fii duhovnicești, trăitori ai vieții spirituale de sfințenie, care ne asigură adevărata, suprema moștenire împreună cu Cristos pe care îl urmăm prin lepădarea de păcat și în purtarea zilnică a crucii rezervate fiecăruia.
Așa cum Isus Cristos, prin cruce, a învins păcatul, a înviat și s-a înălțat în slava Tatălui, la fel va fi și cu noi, ucenicii săi.
Este chemarea permanentă a Duhului Sfânt, călăuzitor spre patrie.
P.A.D.