Asigurarea dăinuirii
"Cred că Răscumpărătorul meu trăiește și în ziua cea din urmă din pământ voi învia, și cu trupul meu îl voi vedea pe Dumnezeu, mântuitorul meu. Eu însumi îl voi vedea... și ochii mei îl vor privi..." (Iob 19,25).
"Eu sunt învierea și viața. Cel care crede în mine, chiar dacă moare, va trăi; și oricine trăiește și crede în mine, nu va muri în veci" (In 11,25-26).
Conștienți de marele dar al vieții, oamenii, îndeobște, fac tot posibilul să-i asigure dăinuirea prin ansamblul de elemente și mijloace perfectibile pe care le-au inventat. În aceeași dorință de dăinuire, în societatea contemporană sunt propuse o serie de metode, unele obligatorii, altele facultative, de asigurare a bunurilor și a sănătății.
Acumulând multe și de toate, omul contemporan pare să-și spună: "Ai bunuri pentru mulți ani. Odihnește-te, mănâncă, bea și desfătează-te!
Însă Dumnezeu îi zice: "Nebunule, chiar în noaptea aceasta ți se va cere sufletul; iar cele adunate ale cui vor fi?" (Lc 12,19-20). Foarte originală este "asigurarea de viață", care pare să dea uitării verdictul Creatorului, "cu moarte vei muri" (Gen 3,3).
Acela care a fost împuternicit să revină asupra acestui verdict, schimbându-l în cu viața vei trăi,
este Fiul lui Dumnezeu-întrupat, Răscumpărătorul, care a consfințit adevărata asigurare a dăinuirii, spunând: "Eu sunt învierea și viața!", afirmație confirmată imediat prin învierea lui Lazăr, cel decedat deja de patru zile. Acest gest dumnezeiesc al său prevestea, de fapt, învierea sa proprie, după puțin timp, înviere care constituie argumentul prin excelență al realității operei sale răscumpărătoare.
"Crezi tu aceasta", o întreabă Isus pe Marta. Întrebarea devine generală și mereu actuală. Răspunsul afirmativ al Martei este însușit de fiecare creștin și actualizat prin cuvintele rostite în finalul Crezului: "Cred în învierea morților și viața veșnică".
Viața creștină trăită în lumina acestei credințe este cea mai bună asigurare a dăinuirii.
Cristos a înviat! Și noi vom învia, aleluia!
P.A.D.