Răspundem...
* Ne-au scris de sărbători: pr. Dominic Hîrja (București); pr. Pop Ioan (Lugoj); Lenuța Lungu (Vulcan); Institutul Teologic Franciscan (Roman); Comunitatea "Maica Unității" Viișoara (Piatra Neamț); Congregatio Jesu (Popești-Leordeni); Copiii Fundației W.K.M.S. "Să-i ajutăm iubindu-i" (Piatra Neamț); Surorile Slujitoarele Săracilor (Piatra Neamț); Casa de formare "Slujitoarele lui Cristos, Marele preot" (Barați).
Vă mulțumim pentru toate urările și gândurile bune pe care ni le-ați transmis.
* Ioana-Mădălina Blaj (Buruienești). "Aș fi vrut să vă scriu cu mut timp în urmă, dar nu am avut curaj. (...). Vreau să vă felicit pentru rubricile din revistă, sunt foarte interesante și poți citi multe lucruri bune. Vă mulțumesc că publicați această revistă".
Îți mulțumim pentru gândurile frumoase pe care le-ai scris cu privire la revistă. Suntem bucuroși că te regăsești în paginile ei. În ceea ce privește poeziile și rugăciunile pe care dorești să ni le trimiți, le așteptăm cu bucurie.
* Victor Năstasă (Bârlad). Scrisoarea pe care ați trimis-o pe adresa redacției am înmânat-o părintelui decan care răspunde de rezolvarea problemelor semnalate de dv. Vă recomandăm să luați personal legătura cu Sfinția sa.
* Ioan Cojan (Traian, Neamț). Vă mulțumim pentru materialele trimise. Poezia despre Crăciun exprimă într-adevăr misterul care a avut loc prin venirea Fiului lui Dumnezeu printre noi.
* P.S.C. (Iași): "Este Anul Sfintei Scripturi. Să încercăm cu toții să aprofundăm legătura noastră cu Dumnezeu. Prin rugăciune îi vorbim lui Dumnezeu, iar prin Sfânta Scriptură Dumnezeu ne vorbește nouă, dialogăm cu el. El ne cunoaște gândurile și răspunde frământărilor noastre".
Păstrăm convingerea că anul acesta tot mai mulți vor citi Sfânta Scriptură, o vor medita și o vor trăi.
* A. (Dărmănești): "O fărâmă de iubire, speranță, pace și credință a atins și inima mea... Spun "o fărâmă" fiindcă restul de iubire trebuie dobândită prin propriile puteri, prin fapte. Se apropie Crăciunul și vă rog să-mi spuneți, dacă se poate, care este virtutea care se opune necumpătării? Și aș dori să știu mai multe despre acest păcat".
Între timp sărbătoarea Crăciunului a trecut, iar noi sperăm că între timp ați aflat mai multe despre cumpătare și ați pus-o și în practică. Oricum puteți citi mai multe în Catehismul Bisericii Catolice.
* G. (Bacău). "Vreau și eu să știu la ce se referă "justificarea" din Scrisoarea sfântului Paul către Romani mai pe înțelesul omului de rând?".
Justificarea este o problemă care a frământat pe teologii catolici și protestanți mulți ani. În traducerea actuală a Noului Testament s-a folosit termenul "justificare", dar există și varianta "îndreptățire", având o tentă mai juridică. Justificarea se referă la mântuirea omului; omul primește mântuirea prin credința în Isus Cristos. Sfântul Paul dezbate problema în contextul controversei cu iudeii care credeau că sunt justificați înaintea lui Dumnezeu prin faptul că sunt evrei și că au Legea. Apostolul le arată că nimeni nu poate respecta întru totul cerințele Legii. Ca atare, singura justificare o poate da omului numai Dumnezeu, printr-un act de iertare datorită jertfei lui Cristos. Aceasta îl angajează pe om la o viață nouă ce crește și se dezvoltă mereu. Luther a preluat anumite texte din Scrisoarea către Romani și a ajuns la ideea că pentru mântuire este necesară doar credința (sola fide), excluzând importanța faptelor, a acțiunilor unui om. Pentru a înțelege lucrurile cât mai bine, vă recomand să citiți cu atenție Scrisoarea către Romani a sfântului Paul (dacă aveți posibilitatea chiar din varianta cea nouă a traducerii Noului Testament, urmărind și notele din partea de jos a paginii). De asemenea, puteți citi și "Mic dicționar catolic", Ioan Tamaș, Ed. "Sapientia", 2001, care se poate găsi și pe www.ercis.ro. La termenul "justificare" este notat că "înseamnă actul prin care Dumnezeu îl duce pe om de la starea de păcat și dușmănie cu el la starea de sfințenie și de fiu adoptiv al său și îl face capabil de mântuire. Această schimbare sau trecere începe aici pe pământ, unde omul, prin Biserică și Duhul Sfânt, primește de la Dumnezeu darul credinței și al speranței, necesar pentru a trăi noi dimensiuni religioase și morale. Justificarea comportă iertarea păcatelor, sfințirea și înnoirea omului lăuntric. Ea ne-a fost meritată prin pătimirea, moartea și învierea lui Cristos, ne este acordată prin Botez și ne conformează dreptății lui Dumnezeu care ne face drepți. Ea are ca scop slava lui Dumnezeu și a lui Cristos și darul vieții veșnice. Este lucrarea cea mai minunată a îndurării lui Dumnezeu".