Veniți să-l adorăm pe Domnul!
Într-o lume modernă, în prea mare parte, practic, închinătoare la tot felul de idoli, imperativul Crăciunului - "Veniți să-l adorăm pe Domnul" - este întotdeauna binevenit, purificator și salutar.
Cuvintele din Decalog: "Eu sunt Iahve, Dumnezeul tău..., nu vei avea alți zei înaintea mea..., nu îți vei face nici un chip cioplit..., nu te vei închina în fața acestor zei și nu le vei sluji, căci eu, Iahve, Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu gelos" (Ex 20,2-5), păstrează actualitatea de-a lungul istoriei.
Declarația regelui asirian, Nabucodonosor (sec. VII î.C.), în urma intervenției miraculoase a lui Iahve în favoarea celor trei tineri evrei fideli, aruncați în cuptorul încins: "Binecuvântat să fie Dumnezeul lui Șadrac, Meșac și Abed-Nego..., pentru că nu este un alt Dumnezeu care să poată mântui astfel", ar merita să fie însușită și de stăpânitorii pământului din vremea noastră.
În momentele ispitirii sale de către diavol, Isus a fost cel mai îndreptățit să-l apostrofeze pe neastâmpăratul mincinos, replicându-i: "Pleacă, satană! Căci scris este: pe Domnul Dumnezeul tău îl vei adora și numai lui îi vei sluji!" (Mt 3,10).
Aceste câteva argumente ar fi suficiente pentru orientarea în viață a oamenilor conștienți de realizarea lor în Dumnezeu: "Ne-ai creat pentru tine, Doamne, și neliniștită este inima noastră până când nu se odihnește în tine" (Sf. Augustin).
Cele patru săptămâni dinaintea Crăciunului constituie răgazul verificării credincioșiei creștinului față de Dumnezeu și trimisul său, mult doritul popoarelor, Mesia. Postul și rugăciunea inimii, în înțelesul și trăirea lor atotcuprinzătoare, vor cimenta din ce în ce mai mult atașamentul față de Dumnezeu, începutul și desăvârșirea vieții creștine.
Eliberați de idolatria amăgitoare, vom putea îngenunchea împreună cu păstorii, cu cei trei crai din Răsărit, cu toți creștinii, spunând: Osana, blând Mântuitor!
P.A.D.