|
* P.S.C. (Iași). Suntem întru totul în același gând cu dv.: "Fratele Roger a fost un simbol al creștinismului, o toleranță totală, o înțelegere deplină între tinerii de confesiuni diferite. O viață de luptă pentru unitatea creștină. Un model. O moarte năprasnică... Fie ca moartea fratelui Roger să devină un liant în unificarea credinței". De asemenea, apreciem și mesajul către jurnaliști: "Oameni buni, încercați înainte de a vă face meseria să vă puneți în pielea victimei. Sunteți sau veți fi și voi părinți. Iubiți-vă aproapele. Căutați să ușurați suferința, nu fiți hiene. Nu vă vindeți pentru bani. Nu merită să vă pierdeți sufletul. E singura noastră comoară...". De altfel, fratele Joao, responsabil cu pelerinii din România la Taizé, a trimis un mesaj de răspuns celor care au scris la Taizé mesaje de condoleanțe: "Vă mulțumim din suflet pentru mesajele trimise. Aș dori, mai târziu, să răspund personal la fiecare. Inimile noastre sunt tulburate, îndurerate, dar avem încredere că Domnul ne va călăuzi prin drumuri de pace și de lumină. Avem o certitudine: binele este mai puternic decât răul. Dragostea are mereu ultimul cuvânt de spus. Sunt convins că această cruce ne va putea tămădui și sufletește... Iată rugăciunea citită miercuri (17 august) de noul nostru stareț, fratele Alois: "Sfântule Duh, tu pui la îndemâna slăbiciunii noastre omenești aceste valori ale Evangheliei la care fratele nostru Roger ne-a făcut atât de atenți: bunătatea inimii, iertarea, milostivirea"". * Dr. ing. Gavril Victor Năsui (Galați). "Vă mulțumesc pentru promptitudinea dv. în ceea ce privește trimiterea revistei "De la Răsărit până la Apus", pe care o primesc la timp în calitate de abonat. Este o revistă excelentă, care m-a zidit sufletește. Împreună cu revista "Lumina creștinului" mi-au dăruit ceea ce s-ar putea numi din punct de vedere creștinesc o casă pe stâncă. Mulțumesc autorilor și colaboratorilor acestor reviste și le doresc o ploaie de haruri și binecuvântări de la Domnul, de asemenea multă sănătate și succes în nobila dv. misiune". Vă mulțumim pentru aprecierile făcute cu privire la publicațiile de la Editura "Presa Bună". Ne bucurăm că le citiți și vă folosesc. Vă mulțumim și pentru sprijinul financiar dat publicațiilor. * Anton Simon (Bacău). "Vă rog să-mi trimiteți prin poștă o carte cu rugăciunile de bază în limba germană necesară unui creștin romano-catolic. Cu siguranță dv. o puteți procura din Bucovina deoarece acolo există mulți credincioși de etnie germană". Cartea pe care o solicitați nu există în librărie și ne este foarte greu să o procurăm din altă parte. Poate cineva din Bucovina, citind mesajul dv., v-ar veni în ajutor prin intermediul redacției. * A. (jud. Bacău). "Acum 30 de ani erau niște preoți mai severi, făceau predici în legătură cu copiii care trebuiau să se nască, ce simbolizează rochia miresei etc. Acum în democrație tinerii pleacă în străinătate și stau necununați acolo. Această vină o poartă în cea mai mare parte părinții, dar și preoții". Ceea ce ne-ați scris este într-adevăr trist, mai ales că-i acuzați pe alții de relele pe care le-ați descoperit. Citind scrisoarea ne așteptam ca spre final să ne spuneți ce ați făcut dv. ca lucrurile să nu fie așa. E foarte ușor să acuzăm pe ceilalți. Dv. nu ați avut curajul nici măcar să vă semnați. Vă dorim gânduri bune și așteptăm să ne mai scrieți, în special despre cele făcute de dv. pentru îmbunătățirea celor semnalate. * Petrea Andrușca (Germania). "Citesc revista "Lumina creștinului" de mulți ani, înainte de Cel de-al Doilea Război Mondial până în 1944, când a venit comunismul și toate editurile religioase au fost închise. A început prigoana împotriva preoților, a călugărilor și cel mai grav desființarea bisericii, a religiei greco-catolice și ruperea legăturilor cu Sfântul Părinte de la Roma. Anul acesta fiind în Germania mereu spuneam rudelor din Rădăuți să-mi trimită și mie revistele "Lumina creștinului" aici". Apreciem mult că sunteți un vechi cititor al revistei. Vă mulțumim că citiți și acum revista tocmai din Germania. Articolul trimis de dv. va fi analizat de comisia istorică. * Pr. dr. Anton Moisin "Prin prisma dezastrelor care nu mai pot fi ignorate de nimeni, ne întrebăm: de ce pedepsește Dumnezeu poporul român? Convingerea noastră este aceea că Dumnezeu pedepsește poporul român din următoarele patru motive: 1) Genocidul avorturilor - multe milioane de copii nenăscuți au fost uciși prin avort între 1989-2005. Biserica (Catolică și Ortodoxă) declară deschis că avortul este o crimă. Glasul copiilor uciși strigă mereu la Dumnezeu. După căderea comunismului, România a ajuns prima țară din lume la numărul de avorturi. Bătăile primite sunt într-adevăr pe măsură. 2) Imoralitatea din popor, începând de la o mare parte a tineretului. Libertatea câștigată cu sânge a fost transformată în libertinaj. 3) Nedreptățirea în continuare a Bisericii Române Unite cu Roma (Greco-Catolice), care a fost martirizată de regimul comunist pentru că a refuzat colaborarea cu el și care nici astăzi nu a primit bisericile răpite în 1948. 4) Îndepărtarea majorității poporului de Dumnezeu. Cei mai mulți din popor nu mai frecventează biserica așa cum i se cere, adică în duminici și sărbători, practicarea creștinismului fiind pentru aceștia doar declarativă, formală, fiind vorba de o "spoială" de creștinism. Mulți sunt practic indiferenți, iar indiferentismul religios este tot ateism. Ce avem de făcut? Simplu: să renunțăm, la cele patru mari rele de mai sus". V-am publicat o bună parte din scrisoare deoarece ni s-a părut interesant ceea ce doriți să transmiteți cititorilor. Ar trebui, într-adevăr, ca momentele prin care trecem să ne facă să gândim mai mult la îndepărtarea noastră de Dumnezeu și să ne întoarcem. Cu privire la semnăturile care doriți să le adunați pentru susținerea unei "Legi antiavort" vă publicăm adresa: pr. dr. Anton Moisin, str. Stadionului, 10, jud. Brașov, 505700-Victoria. * Georgeta (Huși). "Luna august a fost pentru noi o ocazie deosebită pentru a o cinsti pe Mama lui Isus: "Maria în misterul lui Cristos din sfânta Euharistie". Maria este astrul care strălucește de lumină, acea lumină care ne călăuzește în drumul nostru spre Dumnezeu. Cosmosul întreg poate fi descoperit prin Fecioara Maria pentru că ea este capodopera cea mai strălucitoare". Cel care aleargă la Maria dobândește nenumărate haruri și nu rămâne niciodată dezamăgit. Fie ca tot mai mulți să o cinstească și să aibă încredere că ea mijlocește pentru noi la Fiul său. În mesajul pentru Ziua Mondială a Tineretului 2005, Sfântul Părinte papa Ioan Paul al II-lea scrie: "Maria, "femeia euharistică" și Maica speranței, să susțină pașii voștri, să lumineze alegerile voastre, să vă învețe să iubiți ceea ce este adevărat, bun și frumos. Să vă călăuzească pe toți la Fiul său, singurul care poate satisface așteptările cele mai lăuntrice ale minții și inimii omului". * Amphion Buteanu (Butea). Din poezia dv. am selectat o strofă care ni s-a părut mai potrivită pentru ziua de 8 septembrie: "Cerească bucurie și rază a dimineții, / Fecioară minunată și dătătoarea vieții, / Genunchii mi-i aplec și-ți spun cu-nflăcărare: / Ave Maria mater, fecioară-ntre fecioare! * Maria Elisabeta Niculescu (Constanța). "Am un nepot cu numele de Flavius și aș dori să știu mai multe despre sfântul Flavius; apoi, cum se procedează la stabilirea hramului unei biserici? Se face un referendum printre credincioșii localității respective? are legătură cu patronul spiritual al localității?; de ce calea crucii în unele biserici este de la stânga la dreapta și în altele de la dreapta la stânga privind stațiunea I. La fel aș dori să știu de ce în unele biserici este icoana sfintei Rita și în altele nu?! Eu am un cult special pentru sfânta Rita și în ziua de 22 mai duc un buchet de trandafiri la icoana ei într-o biserică din apropierea orașului nostru". Iată ce ne spune cartea Dicționar de onomastică de Cristian Ionescu, scoasă de Ed. "Elion" cu privire la numele de care sunteți interesată: "Flavius. Intrat în onomastica românească în sec. al XIX-lea pe cale cultă, împreună cu multe alte cuvinte latinești. Flávius. fem. Flávia, reproduce numele gentilic roman Flávius - numele ginții și forma fem. Flávia, cunoscute încă din epoca veche. În mod curent, Flavius este considerat un derivat adjectival de la flavus "blond" (neologismele românești de origine fr. bleu și bleumarin, printr-un intermediar germanic blao - germ. actual blau, engl. blue, fac parte din aceeași familie). Dată fiind masiva influență a onomasticii etrusce asupra celei romane, nu trebuie exclusă nici ipoteza care apropie pe Flavius de numele de pers. etrusc Flave, a cărui semnificație rămâne încă obscură. Deosebit de frecvent în epoca imperială (în sec. I al erei creștine, Titus Flavius Vespasianus ajunge împărat), Flavius este unul dintre cele mai bine atestate nume din inscripțiile creștine de la Roma. Susținute în Apus și de cultul numeroșilor martiri și sfinți Flavius și Flavia, numele se păstrează în uz până în epoca noastră. Alături de forma de bază, este folosit la noi, mai mult ca nume de familie. Flavian (lat. Flavianus), la origine un derivat adjectival de la Flavius. Fr. Flavius, Flavien, germ. Flavia, it. Flavio, Flavia, magh. Flavián, Flávia, bg. Flavi, Flavian, rus. Flavii, Flavia, Flavian etc. Ziua onomastica: sfinți Flavius: 24.02; 10.03; 30.04; 06/07/25.05; 01/22.06; și 23.07 (cal. cat.). Sfinte Flavia: 22.02; 07/12.05; 02/03.06 și 05.10 (cal. cat.). Sfinți Flavian: 28.01; 14/16.02 (în cal. ort. cuviosul Flavian); 10/24.02; 13/26.05; 04.07; 23.08 și 22.12 (cal. cat.). Sfânta Flaviana: 05.10 (cal. cat.)". La celelalte întrebări vă spunem că hramul bisericii îl stabilește parohul comunității consultându-se cu episcopul locului și cu credincioșii; cât privește aranjarea căii sfintei cruci în biserică nu are importanță dacă începe de la dreapta la stânga sau invers, fiecare o așază cum îi vine mai bine; la cea din urmă întrebare nu putem să avem pretenția că dacă avem un cult special pentru un sfânt să fie icoana în biserică, puteți foarte bine să o cinstiți acasă.
|
|
Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS) tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro design și conținut copyright 2001-2024 * * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat |