|
POSTUL MARE 2011 4. COPIII, CEL MAI PREȚIOS DAR AL CĂSĂTORIEI Cântec de început Se recită apoi Tatăl nostru sau o rugăciune potrivită Citirea fragmentelor biblice Din Evanghelia după sfântul Ioan (9,1-5)
Din Evanghelia după sfântul Matei (2,13-18)
Pentru reflecție și discuție pe marginea textelor biblice Orice formă de iubire lasă spațiu vieții să capete noi forme, să se dezvolte, să fie rodnică. Nașterea unui copil din părinți care se iubesc este deci o minune creată de iubire. Chiar fără a vorbi, copiii simt în familie dacă sunt primiți, acceptați, doriți, din felul în care sunt priviți, după felul în care ne comportăm cu ei. Fără a ne spune ceva, ei ne vorbesc prin privirile lor, prin gesturi, prin comportament. Câteva întrebări: - Gândirea lui Dumnezeu, care nu e autorul răului, este aceasta: cine e lovit de boală, spre acela se îndreaptă ajutorul și milostivirea mea. "Rabbi, cine a păcătuit că s-a născut orb, el sau părinții lui? N-a păcătuit nici el, nici părinții lui, ci [este astfel] ca să se arate în el lucrările lui Dumnezeu". Care este comportamentul meu și al familiei mele față de copiii bolnavi sau cu dizabilități din naștere? - Violența și răzbunarea față de cei mai slabi și mai neajutorați se manifestă foarte des în instituții, familii, societate. Adesea este considerată chiar "legitimă"... [Irod] "a trimis să fie uciși, în Betleem și în toate împrejurimile sale, toți copiii de la doi ani în jos, după timpul pe care îl aflase de la magi". Ce atitudine am eu, în familia mea, față de violența fizică față de copii? Alte posibilități de reflecție Ioan Paul al II-lea, Familiaris consortio, 14. După planul lui Dumnezeu, Căsătoria este fundamentul celei mai ample comunități a familiei, pentru că instituția însăși a Căsătoriei și iubirea conjugală sunt rânduite pentru procrearea și educarea copiilor, care sunt cununa Căsătoriei. În realitatea ei cea mai profundă, iubirea este în chip esențial dar și iubirea conjugală și, în timp ce-i conduce pe soți la reciproca "cunoașterea" care îi face "un singur trup", nu se epuizează în interiorul perechii conjugale, pentru că îi face apți pentru maxima dăruire posibilă, prin care devin cooperatorii lui Dumnezeu la darul vieții unei noi persoane umane. În felul acesta, soții, în timp ce se dăruiesc unul altuia, dincolo de ei înșiși, dăruiesc realitatea fiilor lor, reflux viu al iubirii lor, semn permanent al unității conjugale și sinteza vie și indisolubilă a ființei lor de tată și mamă. Devenind părinți, soții primesc de la Dumnezeu darul unei noi responsabilități. Iubirea lor părintească este chemată să devină pentru copii semnul vizibil al iubirii însăși a lui Dumnezeu de la care "primește nume orice paternitate în cer și pe pământ". Cu toate acestea, nu trebuie să uităm că și atunci când nu e posibilă procrearea, viața conjugală nu-și pierde prin aceasta valoarea. De fapt, sterilitatea fizică poate fi ocazie pentru soți ca să întreprindă alte servicii importante pentru viața persoanei umane, cum ar fi adopțiunea, diferitele forme de opere educative, ajutorarea altor familii, a copiilor săraci și a handicapaților. Cântec final, eventual precedat sau înlocuit de o rugăciune potrivită
|
|
Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS) tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro design și conținut copyright 2001-2024 * * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat |