|
POSTUL MARE 2011 2. OMUL ESTE IMAGINEA LUI DUMNEZEU-IUBIRE Cântec de început Se recită apoi Tatăl nostru sau o rugăciune potrivită Citirea fragmentelor biblice Din Evanghelia după sfântul Matei (17,1-9)
Din Evanghelia după sfântul Ioan (8,6b-11)
Pentru reflecție și discuție pe marginea textelor biblice - Tot poporul, întreaga societate era adunată pentru a condamna și a ucide în numele lui Dumnezeu, în numele lui Moise. Situația este una familială, de adulter, de distrugere a esenței familiei. Și totuși, Isus, în numele Tatălui său, spune: "Nici eu nu te condamn; mergi, de acum să nu mai păcătuiești!": în ce situații familiale văd eu că se practică mai frecvent "condamnarea" în loc de iertare? - Societatea, mass-media... toate au un glas destul de puternic astăzi. Petrecem ore în fața televizorului și a computerului conectat la internet. Există însă și vocea Celuilalt: "Acesta este Fiul meu preaiubit, în care îmi găsesc toată bucuria. Pe dânsul să-l ascultați!". Oare cum să procedăm în familie pentru a asculta și vocea în care Tatăl își află toată bucuria? Alte posibilități de reflecție Ioan Paul al II-lea, Familiaris consortio, 11. Dumnezeu este iubire și trăiește în sine însuși un mister de comuniune personală de iubire. Creându-l pe om după chipul său și conservându-i existența, Dumnezeu înscrie în umanitatea bărbatului și a femeii vocația, cu alte cuvinte capacitatea și responsabilitatea iubirii și a comuniunii. Pentru aceasta, iubirea este vocația fundamentală și înnăscută a fiecărei ființe umane. Întrucât este spirit întrupat, adică suflet care se exprimă în trup și trup însuflețit de un spirit nemuritor, omul este chemat la iubire în totalitatea sa unificată. Iubirea îmbrățișează chiar și trupul uman, iar trupul este făcut părtaș de iubirea spirituală. Prin urmare, sexualitatea umană, prin care bărbatul și femeia se dăruiesc unul altuia cu toate actele proprii și exclusive ale soților, nu e ceva pur biologic, ci este nucleul însuși al persoanei umane ca atare. Ea se realizează în mod uman, numai dacă este parte integrală din iubirea cu care bărbatul se dăruiește femeii cu toată ființa sa și invers, până la moarte. Dăruirea fizică totală ar fi o minciună dacă n-ar fi semnul și rodul dăruirii personale totale, în care este prezentă întreaga persoană, chiar și în dimensiunea ei temporară; căci dacă persoana umană își rezervă ceva sau își reține o posibilitate de a decide altfel în viitor, deja prin acest fapt dăruirea n-ar mai fi totală. Această dăruire totală cerută de iubirea conjugală, corespunde exigențelor unei fecundități responsabile, care înțeleasă așa cum este de a da ființă unei vieți omenești, prin natura sa, depășește simpla ordine biologică și o investește cu un complex de valori personale în virtutea cărora creșterea armonioasă a ființei este aportul durabil și unit al ambilor părinți. "Locul" unic care face posibilă o astfel de dăruire, după adevărul integral, este Căsătoria sau contractul de dragoste conjugală ori alegerea conștientă și liberă cu care bărbatul și femeia se unesc într-o comunitate intimă de viață și de dragoste voită de însuși Dumnezeu și care numai în această lumină își află adevărata semnificație. Instituția matrimonială nu este o ingerință a societății ori a autorității, nici impunerea exterioară a unei forme, ci este o exigență interioară a contractului conjugal care, public, se afirmă ca unic și exclusiv, pentru ca în felul acesta să fie trăită pe deplin fidelitatea voită de planul lui Dumnezeu-Creator. Această fidelitate conjugală, departe de a fi o mortificare a libertății persoanei, o pune la adăpost împotriva oricărei forme de subiectivism sau relativism și o face părtașă de Înțelepciunea creatoare. Cântec final, eventual precedat sau înlocuit de o rugăciune potrivită
|
|
Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS) tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro design și conținut copyright 2001-2024 * * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat |