|
Desfășurarea celebrării ecumenice C = Celebrant
1. Ceremonia de deschidere Se recomandă ca această celebrare să aibă loc seara. Invitație la rugăciune Întâmpinarea participanților Cuvinte de bun venit adresate adunării și o scurtă explicație a celebrării liturgice în relație cu tema Săptămânii de rugăciune 2003, urmată de un cânt sau de un imn. C: Lumină și pace în Isus Cristos, Domnul nostru. T: Mulțumim lui Dumnezeu. C: Aleluia, Cristos a înviat. T: Adevărat că a înviat. Aleluia. Pe altar, pe masa de comuniune sau undeva în fața tuturor se așază un vas de lut în care se află o lumânare aprinsă, în timp ce lectorul proclamă 2Cor 4,5-6. Câțiva membri ai adunării înaintează pentru a aprinde o altă lumânare de la cea din vas și transmit lumina tuturor celorlalți. Cântec Cântecul însoțește gestul de distribuire a luminii. Se poate cânta un cântec știut de adunare. T: Doamne, fii lumina noastră în întuneric și în milostivirea ta ocrotește-ne de orice pericol de-a lungul existenței noastre pământești. Reaprinde în noi, în comunitățile noastre, lumina credinței, care face să strălucească în noi cunoașterea gloriei tale pe chipul lui Cristos, el care domnește împreună cu tine și cu Duhul Sfânt în toți vecii vecilor. Amin. Imn Phos hilaron Se poate cânta acest imn sau un altul (eventual, și într-un alt moment al celebrării). Lumină lină a sfintei slave
2. Mărturisirea păcatelor C: Să ne mărturisim păcatele în fața lui Dumnezeu și a omenirii. (Adunarea sau mai mulți lectori pe rând) T: Dumnezeule prea milostiv,
Privește și iartă păcatele noastre de diviziune cauzate de orgoliu, nedreptățile comise față de frații și surorile noastre de altă credință, din alte culturi, de alte rase, pe care i-am asuprit sau marginalizat. Iartă nepăsarea și orbirea noastră față de imigranții de lângă noi aflați în deznădejde. Creștini de diferite confesiuni, am căutat îndeajuns formele unei mărturii comune "pentru cauza lui Isus", pentru a lupta împotriva suferințelor și nedreptăților suferite de frații și surorile noastre care au imigrat la noi? Iartă-ne superficialitatea și comoditatea prin care am ignorat sau am negat bogățiile celuilalt, fără să încercăm să ne împărtășim valorile și credința. L: Nu te-am iubit din toată inima;
C: Dumnezeu cel atotputernic să aibă milă de noi, să ne ierte toate păcatele prin Domnul nostru Isus Cristos, să ne întărească în toate faptele bune și, prin puterea Duhului Sfânt, să ne păzească pentru viața cea veșnică. Amin. 3. Proclamarea cuvântului Vechiul Testament: Lev 25,35-43 sau Rut 1,1-18 (cf.
introducere la celebrare)
T: Aclamație; Aleluia! Lectura din Evanghelie: Mt 28,16-20 (sau Mt 8,5-13 sau In 4,3-15 sau Mc 7,1-9) Ca semn al unicei Evanghelii a lui Cristos menită să fie proclamată în toate limbile și primită în toate culturile, se poate citi textul în limba uneia din comunitățile prezente la celebrare. T: Aclamație; Aleluia Omilia (cf. introducere la celebrare) 4. Profesiunea de credință C: Dumnezeul nostru, tu care prin Isus Cristos,
L: Dă-ne lumină și tărie în credință
Cântec de invocare a Duhului Sfânt (la alegere) L: Revarsă iubirea ta în inimile noastre
Cântec de invocare a Duhului Sfânt L: Reînnoiește în noi darul Duhului tău Sfânt,
Cântec de invocare a Duhului Sfânt (Se poate recita aici imnul Phos hilaron) Simbolul niceno-constantinopolitan (sau un alt text de mărturisire a credinței). 5. Rugăciunea de mijlocire Reprezentanții comunităților de emigranți înaintează și prezintă intențiile lor. Fiecare intenție este precedată de o scurtă relatarea a experienței pe care au trăit-o. Ambientul trebuie să fie cufundat în semiîntuneric, în timp ce glasurile lor se înalță pentru a cere mai multă înțelegere și pentru a-și exprima credința și speranța în lucrarea lui Dumnezeu. Înainte de a-și exprima intențiile pentru unitatea creștină, fiecare Biserică poate prezenta relatarea originii și a dezvoltării sale, chiar și a excluderii sale (de exemplu: Edictul de la Nantes, în Franța) și etapele vieții sale pe plan local sau național. Vasul mare de lut care conține lumina unei lumânări va trece din mână în mână printre cei care intervin în semn de credință și solidaritate înainte de a-l așeza pe altar sau pe masa de comuniune. Toți pot cânta invocația "Vino, Duhule Sfinte, peste noi revarsă darurile tale" sau se poate alege o altă invocație. Oferim comoara credinței în fragilitatea mărturiei noastre personale, a comunităților noastre și a relațiilor noastre ecumenice. Domnul să reînnoiască în noi darurile sale de lumină, de tărie și de comuniune. Cânt: Vino, Duhule Sfinte, peste noi revarsă darurile tale Văzând suferința și răul, cădem pradă deznădejdii, experimentăm slăbiciunea, până la a ne simți inutili în acțiunea în favoarea dreptății: Domnul să ne facă să primim mărturia persoanelor și a comunităților de imigranți care, presați din toate părțile, au sperat și au acționat împotriva deznădejdii. Cânt: Vino, Duhule Sfinte, peste noi revarsă darurile tale În fața exigențelor misiunii în lume și conștienți de importanța evangheliei care ne-a fost încredințată, ne-am putea simți neputincioși: Domnul să ne dea siguranță ca să ne mărturisim credința. Cânt: Vino, Duhule Sfinte, peste noi revarsă darurile tale Întreaga mișcare ecumenică, asemenea emigrării, este parte integrantă din ceea ce noi chemăm astăzi "globalizare", iar lumea caută o modalitate pentru a trăi această tranziție: Domnul, prin apropierea Bisericilor noastre, să inspire această căutare. Cânt: Vino, Duhule Sfinte, peste noi revarsă darurile tale Rugăciunea sfântului Ioan Gură de Aur C: Dumnezeule atotputernic, ne-ai dăruit harul acestui moment în care, de comun acord, am putut să-ți prezentăm împreună rugămințile noastre, iar tu ne-ai promis prin Fiul tău preaiubit că, acolo unde doi sau trei se adună în numele tău, tu vei fi în mijlocul lor: împlinește acum, Doamne, rugăciunile și cererile noastre, spre binele nostru, dăruindu-ne în lumea aceasta cunoașterea adevărului și, în lumea viitoare, viața veșnică. Amin. Se oferă reciproc un semn al păcii T: Tatăl nostru... T: Cântec Ofranda Ofranda poate avea loc în timp ce se cântă. Ea este un gest liturgic expresiv al comuniunii de credință, de iubire și de solidaritate. Această semnificație poate fi amintită în momentul în care este indicat scopul ei. 6. Trimiterea și binecuvântarea (Num 6,24-26) C: Domnul să vă binecuvânteze și să vă păzească. T: Amin C: Domnul să strălucească fața sa asupra voastră și să vă dăruiască harul său. T: Amin. C: Domnul să-și întoarcă fața sa spre voi și să vă dăruiască pacea. T: Amin C: Și binecuvântarea lui Dumnezeu atotputernicul, Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt să fie asupra voastră și să rămână pururea cu voi. T: Amin Proclamarea din Mt 28,18-20 și chemarea la mărturisirea comună a numelui lui Cristos C: Isus s-a apropiat de ei și le-a spus aceste cuvinte: "Mi s-a dat toată puterea în cer și pe pământ. Așadar, mergeți și convertiți popoarele, botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, învățați-le să păzească toate câte vi le-am poruncit vouă și iată, eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârșitul veacurilor. Amin". Trimiterea T: Cântec final Cântec de binecuvântare sau un cântec al unei comunități de imigranți prezenți la celebrare, ori un alt cântec cunoscut de adunare. Pentru a simboliza drumul vieții noastre în urmarea lui Cristos lumină în drumul nostru și voința de a răspunde împreună în unitate la trimiterea de către Cristos în misiune, adunarea iese din biserică în urma unei persoane care poartă în față vasul de lut ce conține lumina. © Editura Presa Bună
|
|
Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS) tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro design și conținut copyright 2001-2024 * * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat |